سخن روز /
نظام صنفی کشاورزی باید نقش موثری در سیاست‌گذاری‌های کلان و استیفای حقوق فراموش شده کشاورزان داشته باشد.
نظام صنفی کشاورزی باید نقش موثری در سیاست‌گذاری‌های کلان و استیفای حقوق فراموش شده کشاورزان داشته باشد.
1399/05/25

 به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان مازندران : آقای حاتم نژاد؛ مدیر تعاون روستایی استان مازندران ضمن تاکید این مطلب ابراز داشتند: تشکیل ساختارهای صنفی برای مشاغل خدماتی، صنعتی و تجاری در کشور از نیم قرن پیش با هدف تعامل با حاکمیت نسبت به تامین و پیگیری منافع و حقوق صنفی خود اقدام نمودند و در این بین مشاغل بخش کشاورزی به رغم دیرینه گی و نقش ­آفرینی در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی، فاقد تشکیلات صنفی بود که بتواند زمینه های حضور تولیدکنندگان و بهره ­بر داران را در فرآیند تصمیم­گیری و تصمیم ­سازی و دفاع از حقوق و منافع صنفی و اجتماعی آحاد کشاورزان فراهم نماید.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشتند؛ با پیگیری­های مستمر تشکل ­ها و فعالین این بخش، به استناد ماده 35 قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی زمینه لازم برای سازماندهی و استقرار نظام صنفی کارهای کشاورزی به عنوان عاملی برای جهت ­دهی و ایجاد بستر های مناسب مشارکت شاغلین بخش در ایفای نقش­های محوله به آنان در چارچوب قانون فراهم گردید و پیش­نویس آیین­نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی در سال 1384 تهیه و با امضای وزیر جهاد کشاورزی تقدیم هیئت دولت شد و در تاریخ 20 خرداد 1387 تصویب نامه 40260/ت34274ک برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ گردید.

بر این اساس مدیریت تعاون روستایی مازندران، به منظور دفاع از حقوق و منافع صنفی بخش کشاورزی و هویت ­بخشی به مشاغل کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی را در 21 شهرستان و یک استانی تشکیل و تا کنون بالغ بر 70هزار نفر کشاورزان را به عضویت نظام صنفی کشاورزی در آورده است.

مدیر تعاون روستایی استان مازندران اعلام کردند: عملکرد سال 1398 نظام صنفی کشاورزی در بخش عضو گیری 7744نفر، صدور پروانه فعالیت کشاورزی 7913 فقره و تمدیدی پروانه فعالیت 11737فقره می­باشد.

در چهار ماهه اول سال 1399 عملکرد نظام صنفی کشاورزی در بخش عضو گیری 1493نفر، صدور پروانه فعالیت کشاورزی 1683 فقره و تمدیدی پروانه فعالیت 3188فقره می­باشد.

کشاورزی بر مبنای سیستم کدگذاری بین­المللی آیسیک، حضور در مجامع سیاست­گذاری و تصمیم­گیری، گسترش پوشش برخورداری کارفرمایان کشاورزی از معافیت بیمه تامین اجتماعی از مهمترین دستاوردهای نظام صنفی کشاورزی می­باشد.
تعداد مشاهده خبر650 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal