سخن روز /
کشت مجدد برنج توسط اعضای تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم انجام شد.
کشت مجدد برنج توسط اعضای تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم انجام شد.
1398/05/12

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان مازندران: تعاونی های تولید روستایی به عنوان عنصر مهم و بی بدیل و بازویی توانمند در ساماندهی تولید در بخش کشاورزی می باشند.  

آقای ولیزاده ریاست اداره تعاون ر‌روستایی شهرستان ساری به همراه آقای اسکویی مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی، آقای یوسفی رئیس محترم هیئت مدیره و هم چنین آقای قنبری مدیرعامل تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم از برداشت برنج از اراضی تحت پوشش شرکت تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم شهرستان ساری استان مازندران بازدید بعمل آوردند.

لازم بذکر است، در این بازدید از چندین مزرعه برنج که مورد کشت دوم برنج قرار گرفته و توصیه های لازم به زارعین محترم ارائه شد.

آقایان اسدی و اکبرزاده که از اعضای این شرکت تعاونی تولید می باشند در خصوص کشت مجدد برنج در اراضی خودضمن ابراز خرسندی بیان داشتند از لحاظ تامین نهاده ها و اقلام مورد نیاز کشت مجدد از طرف شرکت تعاونی تولید روستایی اسرم مورد حمایت می باشند.

آقای یوسفی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم گفت: از مجموع 800 هکتار از اراضی تحت پوشش این شرکت، پیش بینی می شود 250 هکتار از اراضی مورد کشت مجدد قرار گیرد. 

در این بازدید آقای مهندس قنبری مدیر عامل شرکت تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم به همراه آقای یوسفی رئیس هیئت مدیره گزارشی جامع و کامل از امکانات، تاسیسات و توانمندیها و قابلیت های این شرکت در زمینه ارائه خدمات به اعضا و سایر کشاورزان منطقه و هم چنین از تنگناها و کمبودهای موجود به بازدید کنندگان ارائه دادند. 

 شرکت تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم ، در سال 1383 تأسیس شد و در حال حاضر دارای 800 نفر عضو و با اراضی تحت پوشش بالغ بر 1200 هکتار می باشد. 

                                                                                                                                                                                               این شرکت تعاونی تولید روستایی در خصوص تهیه و تامین نهاده های کشاورزی از جمله انواع سموم کشاورزی و بذور اصلاح شده و تایید شده انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، سویا و شالی ؛ خرید فروش انواع محصولات کشاورزی کشاورزان منطقه؛ کارگزاری بیمه روستائیان و عشایر ؛ ارائه خدمات مکانیزاسیون کشاورزی و بانک نشاء به کشاورزان منطقه.

 شرکت تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم در سال 1392 با ایجاد واحد بانک نشاء برنج در منطقه مشغول ارائه خدمت به کشاورزان عضو و غیر عضو با قیمت تمام شده کمتر نسبت به بخش خصوص می باشد.                                                                                                                     

 این شرکت در حال حاضر بالغ بر 100 هکتار از اراضی برنجکاری کشاورزان منطقه را تحت پوشش واحد بانک نشا خود قرار داده است.                                                        مهندس کریمی مدیر تعاون روستایی استان ماندران در این بازدید ضمن تاکید بر تجهیز و تکمیل واحد مکانیزاسیون این شرکت تعاونی تولید روستایی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و جدیت مدیر عامل و اعضای محترم هیئت مدیره و همکاری و تعامل مدیریت تعاون روستایی استان و بانک های عامل علاوه بر رفع موانع موجود در خصوص مکانیزاسیون کشاورزی ؛ با توجه با موقعیت و استعدادهای موجود منطقه در زمینه ایجاد و تجهیز واحدهای جدید از جمله پرورش قارچ و هم چنین بسته بندی موادغذایی و محصولات کشاورزی وارد عمل شود.                                                          

لازم به ذکر است شرکت تعاونی تولید روستایی فلاحت اسرم در حال حاضر ضمن دریافت تسهیلا بلاعوض در خصوص شن ریزی جاده های بین مزارع برنج و کانال کشی انهار آب مشغول فعالیت می باشد.
تعداد مشاهده خبر531 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :2
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal