سخن روز /
پیام جناب آقای دکتر شیرزاد رئیس محترم هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خطاب به دوره آموزشی روابط عمومی سازمانهای تعاون روستایی استانهای سراسر کشور
1397/08/01
بسمه تعالی

پیام جناب آقای دکتر شیرزاد رئیس محترم هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خطاب به شرکت کنندگان  دوره آموزشی روابط عمومی سازمانهای تعاون روستایی استانهای سراسر کشور

چنانچه از منظر دانش مدیریت به رفتارشناسی سازمانها و نهادهای مدنی بپردازیم، برجسته ترین ابزار و اهرم کنشگری هر سازمان را چیزی جز مهارتهای انسانی نمی یابیم. مهارتی که نه به دانش فنی اشخاص مربوط است و نه به اصول هدایت و رهبری سازمان، بلکه عنصری با ماهیت ارتباطی و تعاملات عام انسانی است.
بنابراین برقراری روابط معنادار و هدفمند میان اجزای انسانی مرتبط با کالبد یک سازمان ، اساساً امری فرا بخشی و فرا مدیریتی است و لذا وجود واحدی با عنوان روابط عمومی در پیکربندی کلاسیک سازمانها نباید ما را از این جایگاه فراگیر غافل نماید.روابط عمومی آینه ای تمام عیار و تبلور ماهیت بنیادین هر منظومه ی سازمانی است: سیستمی پویا، جامع الاطراف و تسهیل گر که در بازشناسی اهداف و عملکرد ذاتی ، تنظیم گری رفتار و مسیریابی راهبردی سازمان از نقش و جایگاهی بی بدیل برخوردار است. روابط عمومی ، ترجمان پیوندهای حیات بخش درونی و شاهرگ ارتباطی سازمان با محیط پیرامونی است.
در دنیای معاصر که به عصر طلایی ارتباطات شهره است روابط عمومی ، موتور محرکه و کلید اصلی بالندگی مجامع فعال انسانی و در یک کلام نبض تپنده هر سامان اجتماعی است. تدارک بستری پایدار و نهادین در راستای بازتعریف روابط اجتماعی درون و برون سازمانی از چنان کارکردی در عرصه علوم و فنون مدیریت بهره میبرد که از جمله شاخص ها و تمایزات برجسته ی هر مدیر موفق، توجه ویژه و استراتژیک به این عنصر محوری و کاربردی است.
روابط عمومی ، هنر ایجاد روابط سازنده و پایدار در بزنگاه های رنگارنگ سلایق و رویکرد های متنوع بشری است. روابط عمومی ، علم پردازش داده های انسانی در مسیر نیل به اهداف عالیه ی سازمانی است و در عین حال روابط عمومی ، تخصص بازشناسی چند سویه روحیات و هنجار های مشروع و متعارف انسانی در مواجهه با آرمانها و ضرورت های وجودی سازمان ها است و با این تفاسیر به نظر میرسد افرادی که در چنین موقعیت شغلی با گرانیگاه بی نظیر یاد شده قرار گرفته اند تنها دو راه پیش روی خود خواهند داشت یا با عدم درک درون مایه های عمیق و حیاتی مفهوم روابط عمومی به مانع و سدی در برابر رشد فردی و تعالی سازمانی بدل میشوند ویا با پذیرش مسئولیت خطیر و حساس معنونه ضمن بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های انفرادی و سازمانی از موثر ترین و مهمترین ارکان ترقی سازمان محسوب خواهند شد.
تعداد مشاهده خبر97 بار
تصاویر مرتبط


RatingTitle
:5 :1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
Powered by DorsaPortal