تداوم تأمین و ذخیره سازی میوه شب عید و نوروز 1403 در استان آذربایجان غربی
1402/10/06

معاون فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستائی آذربایجان غربی به همراه رئیس اداره بازرگانی و بازاریابی و مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستائی استان، از فرایند تأمین و ذخیره سازی سیب درختی برای استان آذربایجان غربی و سایر استانهای متقاضی در سردخانه های شهرستان اشنویه بازدید نمود.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستائی استان آذربایجان غربی، سجاد حسامی در این بازدید اظهار داشت: از مجموع 122 هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود 65 هزار و 41 هکتار از باغات به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار تن سیب درختی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

معاون فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستائی آذربایجان غربی افزود: برخی از محصولات باغی استان از جمله سیب درختی با توجه به اقلیم و کیفیت بالا، صادراتی می‌باشند و در حال حاضر به کشورهای هندوستان، پاکستان و امارات صادر می شوند.

حسامی در ادامه با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی دارای باغات با پتانسیل بالای تولیدات باغی می‌باشد؛ گفت: در راستای مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، اتحادیه تعاونی روستائی، بعنوان مباشر استانی با نظارت مدیریت تعاون روستائی آذربایجان غربی، آمادگی کامل برای تأمین سیب درختی با کیفیت، برای سایر استانهای کشور را دارد.

تعداد مشاهده خبر266 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal