شرح مذاکرات جلسه آسیب شناسی توزیع کالاهای اساسی در استان
1402/02/24
به منظور اتحاد و تعامل هر چه بیشتر تشکلهای تعاونی روستایی جلسه ای با محوریت آسیب شناسی و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با توزیع و نوسان قیمت انواع نهاده های کشاورزی و دامی و نیز سایر کالاهای اساسی به ریاست حجت الاسلام و مسلمین حاج اقای رشید زاده، مدیر کل بازرسی استان سمنان ومیزبانی خالقی ، مدیر تعاون روستایی استان سمنان و با حضور حداکثری مدیران و معاونین دستگاههای مرتبط با توزیع و تنظیم بازار استان و مدیران عامل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی سطح استان در محل سالن جلسات مدیریت تعاون روستایی تشکیل گردید.

در این راستا، خالقی مدیر تعاون روستایی استان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه بطور خلاصه موضوع جلسه که آسیب شناسی توزیع اقلام و کالاهای اساسی در استان را طرح و از مدیران عامل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی درخواست شد که بصورت بسیار شفاف به بیان نقطه نظرات در حوزه عمل خود بپردازند.

مسائل متعددی از جمله کارمزد بالای بانک ها در حوزه تولید و سخت گیری های زیاد در ارائه تسهیلات بانکها حواشی مربوط به تامین نهاده ها و قیمت های تمام شده افزایش روزانه قیمت نهاده های تولید، تورم ناشی از کمبود نهاده ها و عدم به موقع تخصیص ارز جهت تامین و عدم تخصیص سهمیه کالاهای تنظیم بازار در استان به اتحادیه های تعاونی روستایی و سایر مسائل متعد از جمله مواردی بودند که توسط تولیدکنندگان و اقلام صنفی در جلسه مطرح گردید.

حجت الاسلام و المسلمین رشیدزاده، بازرس کل استان ، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، اذعان داشت فعالیت تشکل های مرغداران و دامداران ، به دلیل اینکه تامین کننده غذای مردم هستند و به سفره خانوار رونق می بخشند را قابل تقدیر خواند.

وی ابراز امیدواری کرد استان سمنان در بسیاری از شاخص ها خصوصا تولید اقلام پروتئینی نسبت به استانهای دیگر رتبه مطلوب تری برخوردار میباشد و آنرا حاصل تلاش مستمر و خستگی نا پذیر تولید کنندگان و بهره برداران استان دانستند.

بازرس کل استان در طرح آسیب شناسی تعاونی ها و اتحادیه های کشاورزی، تولید و روستایی استان سمنان خاطر نشان کرد که در بحث تامین و توزیع کالاهای اساسی چند قلم کالای محدود مد نظر قرار می گیرد و سایر کالاهای مورد نیاز خانوار(اعم از پوشاک، سایر اقلام خوراکی پر مصرف و ...) مغفول می ماند و بر این موضوع انتقاد نمود.

حجت الاسلام  رشیدزاده همچنین به مدیران عامل تشکل های حاضر در جلسه اطمینان خاطر داد موضوعات مطرح شده را در حد توان خود، از مسئولان داخل استان و در صورت نیاز از مجموعه های ملی و فرا استانی پیگیری خواهند شد.

در خاتمه خالقی با تاکید بر اهمیت شبکه تعاونی ها و اتحادیه های کشاورزی و روستایی اظهار داشت ما باید با شناسایی آسیب ها آنها را به فرصت تبدیل کنیم و با طرح آسیب شناسی مناسب نسبت به حل مشکلات و تحقق توسعه تعاونی ها و پویایی این بخش اقدام نماییم.
تعداد مشاهده خبر621 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal