عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست اجرایی شدن مصوبات چهارمین جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم خبر داد:
آمادگی صددرصدی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای خرید تضمینی گندم
1402/02/24
نشست اجرایی شدن مصوبات چهارمین جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم در سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد.

به گزارش پات، در راستای آمادگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شبکه تحت پوشش با محوریت فعالیت‌های انجام شده مطابق مصوبات و راه کارهای اجرایی به جهت برون رفت از موانع پیش رو، با حضور مهندس منوچهر توسلی، دکتر عبدالرضا مسلمی اعضا هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیران ستادی واستانی، مدیران اتحادیه ها و تشکل‌ها و جمعی از همکاران، نشست اجرایی شدن مصوبات چهارمین جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم در سازمان مرکزی تعاون‌روستایی ایران برگزار‌ شد.

در این نشست هم اندیشی؛ مهندس توسلی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این نکته که در بحث خرید تضمینی گندم، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تقریبا به 100 درصد آمادگی رسیده است، گفت: ما منتظر ابلاغ خرید تضمینی گندم هستیم.

⬅️وی ادامه داد: کار گروه تخصصی خرید گندم تشکیل شده و در این راستا در جهت خدمت و رضایتمندی کشاورزان ساز و کارهایی‌ از قبیل اخذ تضامین از عوامل خرید شبکه اندیشیده شده است.

وی درباره این تضامین گفت: البته این ضمانت‌ها از عوامل خرید، غیر از تضامینی است که بر اساس قرارداد اخذ می‌شود؛ در صورت تخلف ماده146در قرارداد درون شبکه که شامل تخلفات مدیران عامل، هیات مدیره و بازرسان مجری در طرح است این مهم اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان متولی تولید باید این مهم را به بسیاری از تولید کنندگان که زیر مجموعه سازمان بوده و تشکل‌های وابسته واگذار کند.

به گفته توسلی؛ این تشکل‌ها زنجیره تولید بوده و می‌توانند خرید مطمئن تری داشته باشند؛ همچنین میتوانند نسبت به تولید، خرید گندم و درصد بیشتر آردگندم و برون رفت از مشکلات چرخه گندم موثرتر عمل کنند.

مسلمی در ادامه با طرح این سئوال که آیا تا بحال کار تحقیقاتی در ارتباط با میزان رضایتمندی کشاورزان از مرکز خرید تضمینی گندم داشته ایم؟ ادامه داد: مهمترین عامل در خرید تضمینی گندم رضایت کشاورزان است؛ عوامل موثر بر این رضایتمندی، نوع و نحوه برخورد عوامل خرید و حفظ کرامت کشاورزان را شامل میشود که با گزینش افرادی کار آزموده و صالح که بحث خرید را انجام می‌دهند رخ می‌دهد.

در انتهای این جلسه مدیران ستادی، استانی و تشکل ها به بررسی مصوبات، ارائه راهکارها و پیشنهادات جهت اجرای بهتر این طرح و برون رفت از موانع پیش روی پرداختند.

تعداد مشاهده خبر1007 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal