استفاده از تکنولوژی نوین استفاده از پهباد در مدیریت تولید، توسط شرکت تعاونی تولید روستایی هرمزآباد سمیرم
1402/02/19
در راستای بکارگیری فن آوری های نوین کشاورزی در شرکت های تعاونی تولیدروستایی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، توسط شرکت تعاونی تولید روستایی هرمز آباد سمیرم یک دستگاه پهپاد به منظور مبارزه با آفات، بیماری های گیاهی و تغذیه گیاهی از محل اعتبارات، طرح تجهیز، تکمیل و نوسازی شرکت های تعاونی تولیدروستایی خریداری گردید.

مهندس حاج عابدی مدیر استان در ادامه بیان داشت: یکی از سیاست های سازمان تعاون روستایی استان اصفهان استفاده از بهترین روش ها با به کارگیری آخرین یافته های علمی از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به منظور بهره برداری مطلوب از منابع در تشکل های تحت پوشش به ویژه در شرکت های تعاونی تولید روستایی می باشد.

به همین منظور ظرفیت های موجود و شرکت های پیشرو خرید پهباد برای مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی و همچنین تغذیه گیاهی شناسایی که با هماهنگی دفتر کل نظام های بهره برداری و انعقاد تفاهم نامه با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از محل اعتبارات طرح تجهیز و تکمیل شرکت های تعاونی تولید روستایی را در دستور کار خود قرار داد.

در اولین اقدام یک دستگاه پهباد با ظرفیت 10 لیتر به مبلغ 5/5 میلیارد ریال توسط شرکت تعاونی تولید هرمزآباد سمیرم که از تعاونی های تولید موفق در سطح استان و کشور می باشد خریداری گردیده است که در حال حاضر مرحله تربیت اپراتور یا کارشناس متخصص با استفاده از اساتید مربوطه در محل شرکت در حال برگزاری می باشد‌.

وی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در تعاونی های تحت پوشش و توجه مجموعه جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی طبق برنامه پیش بینی شده امیدواریم تعداد پهبادهای خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی تا پایان سال به حداقل سه دستگاه افزایش پیدا کند.

تعداد مشاهده خبر538 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal