مدیر تعاون روستایی استان تهران بیان کرد:
مدیریت مشارکتی آب و افزایش بهره‌وری با حضور تشکلهای تعاونی روستایی
1402/02/19
⬅️جلسه بررسی وضعیت آب کشاورزی و مدیریت مشارکتی آب در کانال محمدیه و کانال شهید نواب صفوی برگزار شد.

✅به گزارش پات؛ جلسه بررسی وضعیت آب کشاورزی و مدیریت مشارکتی آب در کانال محمدیه و کانال شهید نواب صفوی با حضور مدیر تعاون روستایی استان تهران، معاون دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، روسای جهاد کشاورزی شهرستان های شهریار، رباط کریم، بهارستان، ری و اسلامشهر، روسای ادارات تعاون روستایی شهرستان های مزبور و مسئول نظام های بهره برداری استان برگزار شد.

⬅️ محمد لشکری مدیر تعاون روستایی استان تهران، در ابتدای این نشست، ضمن تبیین اهمیت موضوع و نیاز به تشریک مساعی برای رفع چالش مدیریت مشارکتی آب در محمدیه و کانال شهید نواب صفوی، گفت: رصد و آمایش صورت پذیرفته توسط مسئولین بالا دستی و نماینده مردم شهرستانهای بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی بر آن بوده تا با مدیریت مشارکتی آب نقش اساسی در تامین نیاز کشاورزان منطقه و بهره برداری بهیه از منابع انجام شود.

⬅️وی ادامه داد: تشکلهای تعاون روستایی نقش بسیار مؤثر و سازنده ای در افزایش بهره وری و بهبود الگوی مصرف آب داشته و با ترویج الگوی مناسب کشت و نظارت مستمر بر کلیه عوامل محدود کننده تولید موجب ثبات و ارتقاء عملکرد تولیدات کشاورزی میشوند.

⬅️به گفته مدیر تعاون روستایی استان تهران؛ این تشکلها نقش مهم و اساسی در نگهداری، مرمت و اصلاح شبکه های سنتی آبیاری و زهکشی و توسعه شبکه های مدرن در منطقه را ایفا می‌کنند.

⬅️طباطبایی معاون دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این جلسه نسبت به قوانین و اساسنامه شرکت های تعاونی تولید و لزوم حفظ ارکان شرکتهای تعاونی تولید روستایی و اصلاح و بهبود ساز وکار آن ها مواردی را بیان کرد.

⬅️ در ادامه روشنی، مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی مدیریت مشارکتی آب در دو شرکت یاد شده اشاره کرد و گفت: شرکت های تعاونی تولید با عملکرد مناسب در توزیع آب می توانند نقش بسزایی در کاهش چالشها در منطقه با وجود بحران کم آبی داشته باشند و تقویت و حمایت از تشکل های مزبور راهکاری صحیح است.

⬅️گفتنی است؛ در پایان این نشست، هم‌اندیشی روسای جهاد کشاورزی شهرستان ها بر اصلاح برخی مواد اساسنامه تشکل ها جهت نظارت بیشتر پیشنهاداتی را ارائه کردند.

تعداد مشاهده خبر460 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal