مدیر کل حسابرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد:
اجرای سیستم یکپارچه سیترا در بیش از 85 درصد تعاونی های کشور
1401/12/04
مدیر کل حسابرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اجرای سیستم یکپارچه سیترا در بیش از 85 درصد تعاونی های کشور خبر داد و گفت: با حسابرسی عملیاتی می توان مسائل داخلی شرکت ها را به بهترین و موثرترین روش کنترل کرد.

✅به گزارش پات؛ هراتیان مدیر کل حسابرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در دوره آموزشی مشترک پشتیبانی های سیترا با اشاره به وجود 5 هزار تعاونی فعال در کل کشور و تحت پوشش سازمان های تعاون روستایی استان ها، گفت: با نظارت می توان از اجرای صحیح قوانین اطمینان حاصل و در صورت انحراف از مسیر اجرا ، اقدامات لازم را در تصحیح به موقع آن ها با حضور حسابرسان توانمند به عمل آورد.

⬅️وی با بیان اهمیت جلسات کنترل و نظارت و نیز حسابرسی های سالیانه و عملیاتی، گفت: با حسابرسی عملیاتی می توان مسائل داخلی شرکت ها را به بهترین و موثرترین روش کنترل کرد.

⬅️مدیر کل حسابرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به سیستم یکپارچه سیترا و اجرای آن در بیش از 85درصد تعاونی ها، گفت؛ این نرم افزار باید جایگاه خاص خود را در دستگاه های اقتصادی، اجتماعی و بانک ها به عنوان یک نرم افزار منتخب پیدا کند.

⬅️ در ادامه محسن حاج عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به تشکل ها و نقش آن ها در پیشبرد نظام اقتصادی کشور، اظهار کرد: شرکت های تعاونی به عنوان یکی از تشکل های مردم نهاد و مشارکت گرا، دارای پتانسیل و قابلیت های فراوانی جهت ایجاد اشتغال بوده و مطمئن ترین و موثرترین شیوه جهت برون سپاری دولت هستند.

⬅️حاج عابدی در ادامه افزود: هر سازمان در راستای تحقق اهدافش، موجودیت می یابد و سازمان تعاون روستایی نیز بر نیل به پایداری کشاورزی در روستاها از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل های تحت پوشش خود شکل یافته است.

⬅️مدیر سازمان تصریح کرد: به جرات می توان گفت که نظارت یکی از مهمترین وظایف این سازمان است که صحت و سقم فعالیت های اقتصادی و حقوقی در شرکت ها را با اجرای یک سیستم کنترل کارآمد و از طریق حسابرسان معتمد در سازمان و اتحادیه نظارت مورد بررسی قرار می دهد.

⬅️به گفته وی؛ این سیستم موثر ، موفقیت سازمان را در تحقق ماموریت های محوله تامین و تشکل ها را در بهره برداری مطلوب از منابع موجود، یاری می کنند، لذا نیازمند آموزش، توجه و دقت ویژه ای است.

تعداد مشاهده خبر1584 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal