اهتمام تعاون روستایی استانها جهت اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک با نهاد مردمی رسالت
1401/11/02
پیرو امضا و ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اتحادیه نظارت و هماهنگی و نهاد مردمی رسالت توسط مقام عالی سازمان و تشریح و تبیین آن در جلسه شورای مدیران ستادی و استانی در تاریخ 1401/10/18، به منظور بهره‌مندی اعضای شبکه تشکل های تحت پوشش از امکانات و ظرفیت های این نهاد، تعاون روستایی استانها نسبت به برگزاری جلسه مشترک با دبیرخانه استانی نهاد مردمی رسالت، برقراری هماهنگی و برنامه ریزی برای معرفی موضوع به شبکه تشکل های تحت پوشش و همچنین پیگیری تشکیل کانون های همیاری اجتماعی و هماهنگی ترغیب ورود تشکل‌ها بعنوان حامی مالی در این نهاد، اهتمام مقتضی را معمول بدارند.

✅به گزارش پات، مجری تفاهم نامه در سازمان مرکزی تعاون روسـتایی ایران با بیان این مطلب گفت: به موجب شیوه نامه اجرایی این تفاهم نامه، اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران از طرف اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، صنوف و تشکل‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران این تفاهم نامه را امضاء نموده است.

⬅️مسعود عدل‌طلب در خصوص تشکیل کانون همیاری اجتماعی اظهار داشت: این کانون، نوعی تشکل است که اعضای آن افراد مرتبط به هم در سطح روستا، محل، تشکل و یا در سطح سازمان می باشند. در این راستا می تواند دهها جمع مردمی تحت عنوان کانون همیاری اجتماعی در تشکل ها، اتحادیه ها، تعاونی ها، ادارات و روستاهای سراسر کشور شکل بگیرند. این کانون ها توسط فعالین اجتماعی و تحت پوشش یک سازمان مردم نهاد تحت عنوان نهاد مردمی رسالت، رهیاری شده و موجبات هم افزایی در جهت دستیابی به اهداف کانون را با بهره گیری از ظرفیت سنت پسندیده قرض الحسنه فراهم می‌آورند.

⬅️مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد افزود: مجموعه‌های مرتبط با سازمان حامی در تفاهم نامه همکاری مشترک با نهاد مردمی رسالت شامل مدیریت تعاون روستایی استان‌ها، شرکت‌های تعاونی روستایی، شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، شرکت‌های سهامی زراعی، شرکت‌های تعاونی کشاورزی، اتحادیه‌های صنفی کشاورزی، اتاق‌های اصناف کشاورزی، اتحادیه های تعاونی روستایی و کشاورزی، انجمن‌ها و فدراسیون‌های تخصصی محصولی، مجمع ملی و کانون‌ها و انجمن‌های استانی و شهرستانی خبرگان کشاورزی و ... می باشد.

⬅️عدل طلب در پایان در خصوص روند اجرای تفاهم نامه یادآور شد: برنامه ریزی برای تشکیل جلسات به منظور تبیین و توجیه موضوع و نحوه تشکیل کانون های همیاری اجتماعی در سطح سازمان مرکزی و اتحادیه های ملی با هماهنگی دبیرخانه نهاد مردمی رسالت انجام شده و ضروری است در سطح استان ها نیز این هماهنگی و برنامه‌ریزی با دبیرخانه‌های استانی این نهاد انجام شود. بعد از تبیین و توجیه موضوع و زمینه سازی پذیرش ذینفعان، کانون‌های همیاری اجتماعی تشکیل و امکان بهره مندی از تسهیلات تعریف شده در تفاهم نامه فراهم خواهد شد.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اتحادیه نظارت و هماهنگی و نهاد مردمی رسالت در روز 14 آبان 1401 امضا شد.

تعداد مشاهده خبر884 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block9
Powered by DorsaPortal