حضور اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی خراسان رضوی با همکاری سایر اتحادیه های این استان در هفتمین نمایشگاه جامع کشاورزی در نمایشگاه بین المللی تهران
1401/10/28
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خراسان رضوی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی استان با همکاری سایر اتحادیه های استانی و هماهنگی روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در هفتمین نمایشگاه جامع کشاورزی ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران مورخ 19 الی 22 دیماه که بزرگترین نمایشگاه در نوع خود می باشد ، حضور یافت.

⏪این نمایشگاه با افتتاحیه وزیر و معاونین وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی و روابط عمومی تمام سازمانهای جهاد کشاورزی استان‌های کشور آغاز و با بازدید از غرفه ها و دستاوردهای آنها ادامه یافت.

⏪ یوسفی مدیرعامل اتحادیه گیاهان دارویی و گل محمدی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما ابراز داشت :
در غرفه خراسان رضوی که توسط معاونین وزیر همچون دکتر علیرضا رضازاده و دکتر خیام نکویی مورد بازدید قرار گرفت ، موضوع الگوی کشت و پایلوت کشت های قراردادی مبتنی بر آن بر اساس ظرفیت استان و بهره گیری از کشاورزی هوشمند و سامانه های ماهواره ای در مدیریت کشت و افزایش راندمان و تولید محصول سالم و دارای ماده موثره بیشتر مورد پیگیری و معرفی قرار گرفت.

⏪وی تصریح کرد : طرح کشتهای گلخانه ای آلوئه ورا و درآمدی معادل با درآمد نفت از طریق اتحادیه مطرح و چارت آن به عنوان سند الگویی اشتغال زایی و درآمدزایی در اختیار دکتر رضازاده قرار گرفت.

⏪یوسفی خاطرنشان کرد :استفاده از کشاورزی هوشمند در طرح های گلخانه ای و فضاهای بسته با استفاده از سامانه ابری مدیریت چند منظوره ، توسط یکی از شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه این اتحادیه مطالعه و برنامه ریزی شده است.
لازم به ذکر است که اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی خراسان رضوی دارای 14 شرکت تعاونی کشاورزی عضو فعال و تحت پوشش می باشد که در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی و گل محمدی در سطح استان فعالیت دارند.
تعداد مشاهده خبر705 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal