مدیر تعاون روستایی استان یزد خبر داد:
خرید 3 هزار تن گندم در استان یزد
1401/10/25
سید حسین دشتی مدیر تعاون روستایی استان یزد گفت: خرید تضمینی گندم این استان 3000 تن بوده که بخشی از آن خرید تضمینی و بخشی در قالب خرید توافقی انجام گرفته است.

✅به گزارش پات، سیدحسین دشتی با حضور در میز ارتباطات مردمی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: طی سال گذشته با توجه به محدودیت هایی که خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی داشت، خرید تضمینی گندم 3000 تن بوده که بخشی ازآن خرید تضمینی و بخشی در قالب خرید توافقی انجام گرفته است.

⬅️سیدحسین دشتی مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: تعاون روستایی به عنوان متولی بخش تجارت کشاورزی در کشور فعالیت می کند و فعالیت های خود را در سه مکانسیم خریدهای تضمینی، حمایتی و توافقی انجام می دهد.

⬅️وی گفت: خرید توافقی در جاهایی صورت می گیرد که محصول خاصی در بازه زمانی کوتاه مدت به دست می آید، مثل کشمش کشاورزان منطقه مروست که در سال گذشته خرید توافقی آن صورت گرفت. نکته دوم این که امسال با توجه به وجود آفت کرم گلوگاه و سرمازدگی کیفیت انار استان کم شد و تعاون روستایی برای کمک به باغداران، خرید توافقی انار را انجام داد.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستایی استان ادامه داد: همچنین در زمینه انار همزمان چندین غرفه در میادین تره بار تهران برای تعاونی باغداران تفت تدارک دیده شد تا محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند و تبلیغات گسترده ای در مورد عرضه محصول انار در ایام شب یلدا صورت گرفت.

⬅️ دشتی افزود: از موارد دیگری که تعاون روستایی در سال گذشته انجام داده است، توزیع نهاده های دام، طیور و انواع کود و سم و بذر توسط شبکه های تعاونی می باشد؛ افزایش بالغ بر 200 هزار تن نهاده دام و طیور که تشکل ها از بنادر کشور خریداری کردند و در قالب شرکت تعاونی و شبکه توزیع در اختیار متقاضیان قرارگرفت. از طرف دیگر محصولات تولیدی شبکه شیر، گوشت مرغ، گوشت گوسفند، در قالب خریدهای توافقی انجام گرفت.

⬅️دشتی اظهار امیدواری کرد: انشالله با سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور و تسهیلات و برنامه هایی که مد نظر هست، شبکه ما با استفاده از ظرفیت های این سفر بتوانیم زیرساخت های عرضه مستقیم محصولات کشاورزان به مصرف کنندگان را بهبود بخشیم و عرضه بدون واسطه و آسانتری را داشته باشیم.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستایی استان در پایان بیان نمود: در این میز خدمت خوشبختانه همه واحدهای مرتبط با کشاورزی حضور دارند و برای مراجعین فرصت بسیارخوبی است که درخواست ها و مطالبات خود در حوزه های مختلف را با مدیران مربوط در میان بگذارند.
تعداد مشاهده خبر1776 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal