برگزاری وبینار آموزشی نحوه ثبت اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف کشاورزی در سامانه جامع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
1401/09/02

وبینار آموزشی نحوه ثبت اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف کشاورزی در سامانه جامع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور(irsherkat.ssaa.ir ) با حضور نمایندگان اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، مدیرکل، معاونین، روسای گروه‌ها و کارشناسان دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد و مشارکت وبیناری مسئولان امور تشکل‌های کشاورزی مدیریت تعاون روستایی استان‌ها و نظام‌های صنفی کشاورزی شهرستان‌ها و استان‌ها در روز دوشنبه  30 آبان ماه سالجاری در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

به گزارش پات، هدف از برگزاری این جلسه، آشنایی حاضران با روند ثبت اطلاعات در سامانه جامع و تسهیل در ثبت اتحادیه‌های صنفی کشاورزی و اتاق‌های اصناف کشاورزی طبق مواد 584 و 585 قانون تجارت وفق آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی مصوب هیات محترم وزیران بود.

پس از تشریح فرآیند مراحل مختلف ثبت در سامانه شامل: اطلاعات عمومی موسسه، نوع موسسه، سال مالی، نوع مالکیت موسسه، شماره و تاریخ مجوز، اطلاعات متقاضیان و موسسین، نام‌های درخواستی، موضوع فعالیت، اشخاص و مدیران، شعب، روزنامه کثیرالانتشار، اساسنامه، صورتجلسه اجلاس و ...  از سوی آقایان کاظمی و نظری نمایندگان اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کشور، برای تسهیل در ثبت اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف کشاورزی در سامانه مذکور، به پرسش‌های حاضرین پاسخ‌های لازم ارائه گردید.

برخی از موارد مورد اشاره و تاکید در این جلسه عبارت بود از:

-کلمه اجلاس مندرج در سامانه به منزله مجمع عمومیو همچنین مجمع عمومی موسسین همان اجلاس می باشد.

-نماینده هیات رئیسه اتاق‌های اصناف کشاورزی شهرستان‌ها، تشکیل دهنده اجلاس اتاق ایران خواهند بود.

-در صورت فقدان نام شهرستان در بخش مرجع ثبت شرکت ها، نام نزدیکترین شهرستان یا مرجع ثبت انتخاب شود.

-هر اتحادیه صنفی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی شهرستان، شناسه ملی جداگانه دریافت خواهند نمود.

-در بخش موضوع فعالیت، «اهداف» مندرج در ( ماده 6) اساسنامه اتاق اصناف کشاورزی درج می‌گردد.

-در تکمیل رکن موسسین، همانا "اجلاس" و رکن اداره کننده، به منزله "هیات موسس" می باشد.

-تهیه، تدوین، امضاء و تسلیم اساسنامه به مرجع ثبت؛ ارسال صورتجلسه مجمع عمومی که توسط اعضاء امضا شده باشد.

- هر گونه تغییر در اساسنامه و اعضای هیات مدیره و بازرس که پس از ثبت موسسه در ثبت شرکتها توسط اجلاس (مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده) صورت پذیرد، ضمن ثبت تغییرات در مجع ثبت باید در روزنامه رسمی و روزنامه تعیین شده که اطلاعیه‌های اتحادیه و یا اتاق را منعکس می کند چاپ و منتشر شود.

 - ثبت موسسات و تشکیلات غیرتجاری در تهران در اداره ثبت شرکت‌ها و در شهرستان‌ها در اداره ثبت شهرستان مرکز آن استان انجام می‌شود. ثبت موسسات و تشکیلات غیرتجاری ثبت شده در خارج از کشور پس از استعلام از وزارت امور خارجه فقط در اداره ثبت شرکت‌ها تهران ثبت خواهد شد.

در پایان این جلسه اعلام گردید که با هماهنگی دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد و اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، نسبت به تهیه جزوه آموزشی راهنمای تکمیل مشخصات اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف کشاورزی اقدام شود. همچنین اساسنامه‌های الگو پس از طی مراحل اداری در سامانه جامع ثبت شرکتها بارگذاری و خوشه مربوطه تعیین خواهد شد.

تعداد مشاهده خبر1171 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block11
Powered by DorsaPortal