مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران خبر داد:
نظارت و انجام کلیه تعهدات حسابرسی سالیانه شبکه تعاونی‌های کشور توسط اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی در سال 1401
1401/08/23
به گزارش پات، مهندس بهرنگ رجبی مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران اعلام کرد: بر اساس ماده 139 قانون شرکت‌های تعاونی مصوب سال 1350 و در راستای مصوبه هیئت مدیره محترم سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و با توجه به مفاد شیوه‌نامه خدمات حسابرسی ابلاغی، مسئولیت نظارت و انجام خدمات حسابرسی سالیانه شبکه تعاونی‌ها به این اتحادیه واگذار گردیده است.

⬅️ مهندس رجبی در ادامه افزود: بر اساس شیوه‌نامه یاد شده، پس از اخذ تاییدیه‌های فنی و حراستی از طرف استان‌ها، نسبت به اعزام تیم‌های حسابرسی اقدام گردیده است. همچنین کلیه عملیات حسابرسی سالیانه در استان‌های دارای اتحادیه نظارت استانی، توسط این اتحادیه‌ها و به صورت مستقل انجام شده است و در استان‌های فاقد اتحادیه نظارت، این عملیات توسط نمایندگی اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی صورت گرفته است.

⬅️مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی کل حجم عملیات حسابرسی سالیانه مورد تعهد را 4121 واحد تشکل تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برشمرد که این عملیات توسط 155 حسابرس معتمد و موسسه حسابرسی رسمی در مدت زمان شش ماهه اول سال 1401 اجرایی شده است و کلیه گزارشات مربوطه به تفکیک استان‌ها در موعد زمانی مقرر توسط اداره کل حسابرسی تحویل سازمان مرکزی تعاون روستایی گردیده است.

⬅️وی افزود: بر اساس وظیفه ذاتی نظارتی، بازدیدهای استانی توسط این اتحادیه در بازه‌های زمانی متفاوت به منظور نظارت بر عملیات و روند حسابرسی در استان‌ها صورت پذیرفته است.

⬅️مهندس رجبی در پایان مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات روسای حسابرسی استان‌ها، مدیران عامل اتحادیه‌های نظارت استانی و نمایندگان مستقر در استان‌ها بعمل آورد.

تعداد مشاهده خبر1515 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal