سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مطرح کرد:
ظرفیت ها و پتانسیل های فدراسیون تشکل های صنایع غذایی در تامین امنیت غذایی کشور
1401/06/12
جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با فدراسیون تشکل های صنایع غذایی برگزار شد

به گزارش پات، با هماهنگی و پیگیری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی با حضور سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکلهای مردم نهاد در محل جلسات کمیسیون در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست محمدعلی نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن معرفی تشکل فدراسیون صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به ظرفیت ها و پتانسیل های مجموعه این فدراسیون در تامین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و برنامه های سازمان و وزارت جهاد کشاورزی را در حمایت و پشتیبانی از تشکل های بخش کشاورزی از جمله فدراسیون تشریح کرد.

در ادامه محسن نقاشی مدیرعامل فدراسیون با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 300 شرکت و کارخانه فعال و مطرح در حوزه صنایع غذایی در فدراسیون، برنامه های این تشکل را در حوزه های مختلف از جمله در حوزه شرکت های دانش بنیان تبیین و تشریح کرد.

نقاشی در پایان نسبت به حمایت های دولت و مجلس از صنایع غذایی کشور اظهار امیدواری کرد.

امیررضا ثابت پی رئیس هیات مدیره فدراسیون و مدیرعامل شرکت نامی نو نیز در این جلسه قوانین دست و پا گیر اداری و بورکراسی موجود در سیستم دولتی را مانع اصلی تولیدکنندگان در حوزه صنایع غذایی عنوان نمود و خواستار همکاری مجلس برای رفع این موانع شد.

کلانتر عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سبزدانه ضرورت ایجاد هماهنگی در دستگاههای اجرایی جهت حل مشکلات و موانع پیش روی صنعت غذا توسط مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و همچنین موضوع ارزش افزوده به کالاها را مطرح کرد.

در ادامه فوزی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت استارت آپ به روزرسان، چالشهای صنایع غذایی در حوزه صادرات و واردات و ضرورت بستر سازی برای حمایت از استارت آپ های بخش کشاورزی را مورد را اشاره قرار داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی، تامین امنیت غذایی کشور را مهمترین اولویت مجلس و دولت عنوان نمود و بر لزوم برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای همکاری تشکل های کشاورزی و علی الخصوص فدراسیون صنایع غذایی در تحقق این اولویت تاکید کرد.

وی خواستار تعیین یا تشکیل دستگاهی متولی در دولت برای رفع مسائل و مشکلات صنعت غذا شد.

در پایان این جلسه ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی، افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات غذایی توسط تولیدکنندگان و کارخانجات صنایع غذایی و حمایت دولت و مجلس از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع غذایی مورد تاکید و توجه قرار گرفت و مقرر گردید با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران جلسه ای با حضور دستگاه های متولی در حوزه صنایع غذایی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، بهداشت و درمان، سازمان گمرک و فدراسیون به منظور بررسی و اتخاذ راهکارهای مقتضی برای رفع موانع و مشکلات تولید، واردات و صادارات صنایع غذایی در کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل گردد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور آقایان دکتر عسکری رئیس و عضو کمیسیون کشاورزی کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مهندس نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران، عدل طلب مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های نهاد و ثابت‌پی رئیس هیات مدیره، نقاشی مدیرعامل، کلانتر و فوزی عضو هیات مدیره فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی برگزار شد.
    
تعداد مشاهده خبر1466 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal