خرید تضمینی مباشرتی گندم در شبکه تعاونی‌های روستایی کرمانشاه 60 درصد افزایش یافت
1401/06/08
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از افزایش 60 درصدی خرید تضمینی مباشرتی گندم در شبکه تعاونی‌های روستایی استان در سال جاری خبر داد و گفت: تعاون روستایی تاکنون بیش از 50 هزار تن گندم به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری کرده است.

✅ به گزارش پات، «ایرج صفایی» مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: شبکه تعاونی های روستایی استان کرمانشاه با استفاده از پتانسیل و ظرفیت خود و با به کارگیری مراکز خرید تخصصی محصولات کشاورزی در سال جاری موفق به این  خرید این مقدار گندم کرده است.

⬅️وی اظهار داشت: در سال گذشته میزان خریدهای تضمینی مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونی های روستایی استان بیش از 32 هزار تن بوده که در سال جاری 60 درصد رشد را نشان می‌دهد.

⬅️مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه گفت: سیاست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید بر خریدهای توافقی محصولات کشاورزی و همچنین کشت قراردادی است.

⬅️صفایی افزود: در سال گذشته برای نخستین بار بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش کشت  قراردادی قرار گرفت که در سال جاری نیز در صورت ارسال دستورالعمل های مربوطه و ابلاغ آن از طریق وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مقادیر قابل توجهی از اراضی استان زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

⬅️وی به مزایای کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: بیمه محصول و تامین نهاده مورد نیاز و در نهایت تضمین خرید محصول از کشاورز از مزایای این طرح است.

💢کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

✅کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و 570 هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

⬅️کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با 25 هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه 70 درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

⬅️همچنین بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و 575 هزار و 814 تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

⬅️داشتن 11 اقلیم آب و هوایی، بارش های 2 برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از 98 درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.
از مجموع جمعیت استان حدود 125 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

⬅️استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند

تعداد مشاهده خبر506 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal