نشست مشترک رییس هییت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با ارکان صندوق تعاون روستایی ایرانیان
نشست مشترک رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با ارکان صندوق تعاون روستایی ایرانیان
1401/06/08
با توجه به ضرورت تدوین برنامه مناسب در جهت فراهم آوردن زمینه های تقویت و حمایت از برنامه های در دست اقدام صندوق ، جلسه مشترک رییس هییت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و معاون محترم توسعه تعاونی ها، تشکلها و نظام بهره برداری با اعضای هییت مدیره صندوق تعاون روستایی ایرانیان برگزار شد.

به گزارش پات، در این جلسه مهندس نیکبخت ضمن با اهمّیت بودن جایگاه و نقش صندوق ، حضور فعال صندوق تعاون روستایی ایرانیان در توسعه سرمایه گذاری و گسترش فعالیت‌های بازرگانی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی را ضروری دانست.

وی ضمن اعلام این موضوع که سابقه طولانی صندوق به عنوان یک میراث گرانبها و باارزش در ساختار بانکی و مالی کشور و سازمان تعاون روستایی محسوب می‌شود، حفظ و حمایت از برنامه های صندوق تعاون روستایی ایرانیان را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه مهندس مصباح مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان نسبت به ارائه شرح وضعیت صندوق و اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام توضیحاتی را ارائه داد.

در این  جلسه مقرر شد نسبت به احیای ردیف اعتباری صندوق، قانونمندکردن فعالیت های صندوق با اجرای تفاهمنامه با بانک مرکزی، حمایت تشکل‌های ملی، استانی از طریق عضویت و خرید سهام جدید و نظارت مدیران تعاون روستایی استانها بر شعبات صندوق و تلاش و کارسازی برای تامین منابع مورد نیاز صندوق از جانب سازمان و مدیران استانی و اتحادیه‌های سراسری و استان ها در دستور کار قرار گیرد.

صندوق تعاون روستایی ایرانیان در یازدهم خرداد ماه سال 1325 صندوق با 17 ماده و دوتبصره با هدف فراهم سازی زمینه اخذ وام برای کشاورزان، جلوگیری از سلف خری و سلف فروشی، تهیه مایحتاج کشاورزان با قیمت مناسب و... به تصویب هییت وزیران رسید . سال 1330 صندوق در رفسنجان تاسیس و در سال 1383 به کرمان و سال 1388به تهران  انتقال داده شد و در حال حاضر با 92 شعبه و7 ستاد مناطق( تهران ستاد مرکزی و 7 ستاد مناطق ) جمعا تعداد 256 پرسنل شاغل  فعال می باشد .
تعداد مشاهده خبر1240 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal