سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد:
ضرورت حضور اتحادیه های ملی در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی
1401/06/06
در راستای اجرای سیاست تعاملی سازمان مرکزی با شبکه تعاونی های تحت پوشش، جلسه مشترکی با حضور مهندس نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دکتر محمدی معاون توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری، دکتر سلمان مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها و اعضای هیات مدیره، بازرس و مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران ایران در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

به گزارش پات، در این نشست مهندس محمد علی نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در تامین امنیت غذایی کشور و نقش آفرینی اتحادیه های ملی در راهبری شبکه تعاونی ها در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کاهش ریسک تولید، افزایش تعامل بین سازمان و شبکه را ضروری دانست و خواستار تقویت همکاری های مشترک شد.

وی حضور فعال شبکه تعاونی ها و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل آنها در اجرای سیاست های بخش کشاورزی را سیاست و اولویت اصلی سازمان بیان کرد و واگذاری وظایف و ماموریت های تصدی گری سازمان به شبکه تعاونی ها با راهبری اتحادیه های ملی مورد تاکید قرار داد.

مهندس نیکبخت ضمن اشاره به ضرورت حضور اتحادیه های ملی در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی در دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین نقشه راه برای اجرای برنامه های تولیدی در بخش کشاورزی بایستی با حضور ارکان تعاونی ها و تشکل ها انجام شود.

در ادامه نشست عالی مدیر عامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران با تشریح وضعیت اعضای اتحادیه و استان های تحت پوشش گفت: در حال حاضر 600 شرکت تعاونی و 32 اتحادیه در استان های مختلف در حال فعالیت هستند و اتحادیه در چارچوب وظایف تعریف شده در اساسنامه، برنامه های کاربردی برای کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد و نهایتاً اقتصادی شدن تولید برای دامداران باشد برنامه ریزی و اجرا می نماید.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی تولید با توجه به حذف ارز ترجیحی خواستار نقش آفرینی بیشتر سازمان در جهت حمایت از بخش تولید شد.

گفتنی است؛ تامین به موقع و با کیفیت مناسب نهاده های مورد نیاز بخش، نظارت بر کیفیت نهاده های دامی وارداتی، تامین نهاده ها با قیمت مناسب را از جمله مسایل پیش روی این اتحادیه در پایان ایت جلسه مطرح شد.

تعداد مشاهده خبر1269 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal