نشست مشترک فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
1401/05/05
نشست مشترک سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعضای هیئت مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با حضور معاون توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری و مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان در روز دوشنبه سوم مرداد ماه در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

در این نشست محمدعلی نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه حساس ترین کار سازمان، حوزه تشکل‌ها است گفت: در مذاکرات و جلسات با شبکه تشکل‌ها آنچه ما را به جایی خواهد رساند، تلاش بسیار و صداقت محض است و اعلام می داریم با تمام وجود از طریق ظرفیت‌های مجموعه سازمانی در کنار فدراسیون و سایر تشکل‌ها در جهت توسعه و اثربخشی اهداف و برنامه‌های آنان هستیم.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه کار سازمان، کار فکری و نرم افزاری از طریق برنامه‌ریزی، پشتیبانی، حمایت و هدایت است، نیاز است مسلط به صورت مساله و کار مخاطبانمان باشیم تا به نتیجه لازم برای کمک به اقتصاد ملی برسیم بنابراین نیاز به همفکری و تعامل مشترک است تا مسائل مربوط بطور شفاف و روشن تعریف و ارائه گردد.

در ادامه عدل طلب مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد گزارش مختصری از نحوه شکل گیری و فعالیتها و اقدامات فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ارائه داد.

همچنین در این نشست مراد محمدی معاون توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری به برخی از وظایف معاونت از جمله ساختارسازی شبکه های مبتنی بر نیاز بخش کشاورزی و طرح های نظام جامع حمایتی و پشتیبانی از شبکه تشکل‌ها و تعاونی‌ها اشاره کرد.

در ادامه محسن نقاشی مدیرعامل فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در خصوص نحوه شکل گیری و فعالیت فدراسیون اظهار داشت: تشکیل فدراسیون و عملکرد آن، جبران خلاء عدم مطالبه‌گری فعالان این حوزه در تعامل با مراکز تصمیم‌گیر کشوری بوده است. فدراسیون در طی چهار سال گذشته، صدای تولید کنندگان این بخش بوده و بیشترین مطالبه گری را در تعامل با بخش های دولتی داشته و تلاش نموده از برخی کارشکنی‌ها کاسته و تذکرات لازم را نیز همواره به دولت ارائه نموده است.

ثابت‌پی عضو هیات مدیره فدراسیون و مدیرعامل شرکت نامی نو در این جلسه گفت: فدراسیون 300 عضو اصلی و 700 نفر عضو مشارکتی دارد. وی تصریح کرد: نیاز به کمک و همراهی برای بخش، از درونِ کار برمی آید. از بخش خصوصی در حوزه صنایع غذایی، اطلاعات ریز را بخواهید و این آمادگی کامل در فدراسیون در حوزه همفکری و مشورت دهی در اختیار می باشد. آقای ثابت‌پی همچنین به برخی معضلات صنایع غذایی از جمله چالش سرمایه در گردش تولیدکنندگان صنایع غذایی، آسیب های طرح قیمت گذاری دستوری محصولات غذایی در شرایطی که عرضه و تقاضا تعیین کننده موضوع است اشاره نمود.

وی در پایان تصریح کرد: تمامی اهتمام مجموعه فدراسیون، بر این بوده است تا واحدهای تولیدی این حوزه به تعطیلی کشانده نشوند.

فوزی عضو هیات مدیره فدراسیون و مدیرعامل شرکت به روزرسان نیز در این جلسه اعلام داشت: شرکت دانش بنیان به روز رسان، بعنوان بازوی تکنولوژیک فدراسیون صنایع غذایی فعالیت دارد و حدود 100 نخبه کشوری در حوزه برنامه ریزی این شرکت مشغول به فعالیت می باشند و توانسته ایم یک بازارگاه در سطح کارکرد بین المللی ایجاد کنیم. طی پنج ماه گذشته در راه اندازی مدل فروشگاه زنجیره مجازی یا بازار آنلاین( بازار یابی کسب و کار مدلB2B ) نیز اقدام شده است که در این روش واسطه ها حذف می شوند و افزایش بهره وری و کاهش قیمت نهایی برای مصرف کننده خواهیم داشت.

در پایان جلسه مقرر شد تسهیل مقتضی جهت برگزاری جلسات مشترک فدراسیون با کمیسیون های کشاورزی و بهداشت مجلس بعمل آید. همچنین هماهنگی و پیگیری لازم توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی برای استفاده از امکانات شبکه تعاونیها جهت توسعه فعالیتهای فدراسیون صورت گیرد. فدراسیون نیز حضور و تعامل بیشتری با سازمان برای بررسی و شفاف شدن مسائل و تبیین راه حل ها و راهکارها داشته باشد.

تعداد مشاهده خبر852 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal