جلسه توجیهی کشت قراردادی در مدیریت تعاون روستایی استان اردبیل برگزار شد.
1400/09/04

💢در اجرای سیاست های وزیر جهاد کشاورزی و ابلاغیه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص کشاورزی قراردادی ، اولین جلسه توجیهی و هماهنگی و نحوه اجراء کشت قراردادی گندم در روز شنبه مورخ26آبانماه سالجاری در سالن جلسات سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی مدیریت تعاون روستایی استان اردبیل با حضور مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه درتعاون و سرپرست تعاون روستایی استان و نماینده معاونت زراعت سازمان جهادکشاورزی استان ، مدیران شرکت خدمات حمایتی و صندوق بیمه استان و مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس و نماینده کشت و صنعت مغان و روسای ادارات ستادی و شهرستانی مدیریت تعاون روستایی استان اردبیل برگزار گردید.
♦️این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا..مجید و وبا ذکر صلوات بر محمد (ص) و آل مطهر ایشان و بیان یک حدیث توسط حجت الاسلام والمسلمین مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه آغاز گردید. سپس دشتبانی سرپرست مدیریت تعاون روستایی استان ضمن عرض خیر مقدم تعاونی روستایی استان ضمن عرض سلام و خیرمقدم به حاضرین و مدعوین و تبریک هفته بسیج در خصوص هدف از اجراء کشت قراردادی گندم و کلزا و اهمیت و ضرورت اجرای آن در ده استان های شمالغرب کشور به عنوان پایلوت توسط تعاون روستایی مطابق مصوبات و دستورالعمل های اجرایی در جهت حمایت و ارائه خدمات بیش از پیش به کشاورزان گندم کار بر عهده خواهند داشت نکاتی را مطرح نمودند . در ادامه مدیرعامل شرکت ملی پارس و نماینده کشت صنعت مغان آمادگی خود را برای انعقاد قرارداد با تعاون روستایی در سطوح کشت بالا اعلام نمودند ودر نهایت پس از بحث وبررسی . پیشنهاداتی به شرح
ذیل مطرح نمودند:
✍1- با عنایت شروع سال زراعی و انجام 90 درصد کشت گندم در مناطق سردسیر استان و 20 درصد مناطق گرمسیر در اسرع وقت نسبت به اطلاع رسانی وسیع به زارعین از طریق سازمان جهادکشاورزی استان ، مدیریت تعاونی روستایی استان و ادارت تابعه شهرستانی و رسانه های داخلی اقدامات لازم صورت گیرد./.
2- ادارات تعاون روستایی شهرستان با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی نسبت به تعیین مراکز انعقاد قرارداد اقدام نموده و نسبت به اعلام آن به مدیریت تعاونی روستایی استان اقدام نمایند./.
3- ادارات تعاون روستایی شهرستان با هماهنگی با مدیریت جهادکشاورزی نسبت به شناسایی زارعین و عقد قرارداد طبق دستورالعمل کشت قراردادی اقدام نمایند./.
4- پیگیری های لازم بمنظور عقد قرارداد محصول گندم و کلزا با شرکت های کشت و صنعت مغان و شرکت ملی پارس از طرف مدیریت تعاونی روستایی به عمل آید ./.
5- با عنایت به اینکه در سالجاری قیمت تضمینی خرید گندم در مقاسه با سنوات قبل به موقع وپیش از کاشت ابلاغ گردیده است پیشنهاد گردید که بیمه محصولات و تعهدات مطابق با قیمت تضمینی سالجاری زراعی باشد./.

درخاتمه ،جلسه با ذکر صلوات راس ساعت 30: 13خاتمه یافت./.
تعداد مشاهده خبر629 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block11
Powered by DorsaPortal