مدیر تعاون روستایی گلستان تاکیدکرد: تحقق کشاورزی قراردادی، راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی
1400/08/19


مدیر تعاون روستایی گلستان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: در سالجاری( 72 هزار تن گندم، 35هزار تن کلزا ، 5 هزار و 600 تن سیب زمینی، پنبه 2هزار تن ) و دیگر محصولات کشاورزی تا کنون خریداری شده است.

وی گفت : در این میان تا کنون بیش از20هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان توزیع و همچنین قسمت اعظمی از بذور استان ( تقریباً 50 درصد) نیز توسط شبکه تعاون روستایی استان گلستان فرآوری شده است.

نورمحمدکوچکی، افزود: با کمک تعاون روستایی تشکل هایی شامل اتحادیه زنبورداران و شرکتهای تعاونی زنبورداری در سطح استان و شهرستان نقش مهمی را در بهبود وضعیت تولید، معیشیت و اشتغال پایدار ایفا کرده اند .

در ادامه مهندس کوچکی بیان داشت؛ در حوزه نظامهای بهره برداری و تعاونی های تولید اقدامات شاخصی از جمله اجرای طرحهای آبی و خاکی و زهکشی اراضی در تعاونیهای تولید شهرستانهای آق قلا، گمیشان و گنبد در سطح 15 هزار هکتار در دست اقدام و قابل اجرا است.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان با اشاره بر قانون شرکت های سهامی زراعی و تعاونیهای تولید و تبدیل شرکت های تعاونی تولید به شرکتهای سهامی زراعی، تصریح کرد: در این طرح مقرر است پنج شرکت تعاونی تولید به شرکت سهامی زراعی تبدیل شوند که تاکنون مقدمات تبدیل در این شرکت ها مهیا شده و اولین شرکت سهامی زراعی شادیمهر به ثبت رسیده است.

وی، افزود : در حوزه تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی حدود 140هزار بهره بردار داریم که بیش از 50 هزار نفر (40 درصد ) آن عضو نظام صنفی کشاورزی استان گلستان هستند که در حال حاضر سازماندهی و ساماندهی این تشکل و تبدیل آن به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شکل تازه ای به خود گرفته است.

این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: هماهنگی لازم جهت تهیه وتوزیع نهاده های کشاورزی،نظارت و کنترل برشبکه تعاون روستایی از طریق واحدهای حسابرسی و آموزش، سازماندهی تشکلهای گل و گیاهان زینتی و همچنین توسعه گلخانه در تعاونیهای تولید و تحقق کشاورزی قراردادی به عنوان راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی از اقدامات مهم و موثر و اهداف پیش روی تعاون روستایی استان گلستان است. ‍

تعداد مشاهده خبر295 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal