سفـر هیات تجاری‌ و اقتصادی استان قــزویـن به ازمیر تـرکـیـه‌
1400/07/21


به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، سفر هیات مدیره انجمن فرآوری انگور استان به کشور ترکیه به ریاست رجب رحمانی نماینده مردم شریف شهرستان تاکستان به همراه شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین و مسعود آرامیده رییس اداره بازرگانی استان

انجمن‌ فرآوری‌ انگور‌ استان‌ در‌ راستای‌ تدوین‌ نقشه‌ راه‌ برای‌ ارتقای‌کیفی کشمش ایران با اهدافی همچون بررسی اقدامات و تجربیات کشور ترکیه در باغات انگور در خصوص ارتقای کیفیت کشمش در باغات، حذف باقیمانده سموم ، استانداردهای پذیرش محصول ، مکانیزم عرضه‌ و کاهش آسیب پذیری و ... این سفر اقتصادی را اجرایی کرده است.

بازدیدی از شرکت اوزگور صورت گرفت : در این بازدید در ارتباط با نحوه خرید استاندارد های کیفی کشمش فله خریداری شده توسط کارخانجات و همینطور اقداماتی که ترکیه برای کاهش باقیمانده سموم انجام داده ، حمایت هایی که از صادرکنندگان و کشاورزان اتفاق می افتد رایزنی های فنی انجام شد.

همچنین اعضای گروه از نزدیک در جریان قابلیت های این مجموعه تولیدی واقع در ازمیر ترکیه قرار گرفتند.

در ادامه نشست ها و بازدیدهای هیات تجاری و تخصصی استان قزوین از مجموعه های اقتصادی شهر ازمیر ترکیه،نشست این هیات به ریاست رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان و آرجان کورک ماز رییس بورس کالا و محصولات کشاورزی ازمیر و اعضای هیات مدیره آن برگزار شد که در این نشست درباره نحوه خرید و فروش کشمش در بورس، روش کشف قیمت توسط کشاورزان و شرکت های خریدار تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان این نشست که پس از بازدید از مجموعه بورس انجام شد ، لوح یادبود اتاق قزوین به مسئولان بورس ازمیر اهداگردید .

در‌ این‌ سفر بازدیدهایی‌ از‌ چندین‌ مزرعه‌ مکانیزه‌ کشت‌ انگور در حومه شهر ازمیر صورت گرفت و توانمندی های فنی کاشت و برداشت محصول انگور به طور کامل تشریح شد.

تعداد مشاهده خبر759 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block3031
Powered by DorsaPortal