نشست هماهنگی باصندوق حمایت از توسعه کشاورزی درخصوص خرید توافقی خرما
1400/06/17

مدیر تعـاون روسـتایی اسـتان بوشهـر در نشستی از تصمیمات ویژه در امر خرید توافقی خرمای سالجاری استان توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تحت نظارت مدیریت استان خبـر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان ، در راستای هماهنگی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خصوص تسهیلات خرید خرما به استان‌های خرماخیز و همچنین در پی اجرای تصمیمات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر کمک به ساماندهی بازار خرید خرما از طریق تشکل‌های زیربط (شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی استان)؛ مدیر تعاون روستایی بوشهر افزود: با توجه به شروع فصل برداشت محصول خرما از نخیلات استان و هماهنگی‌های سازمان مرکزی متبوع در امر برنامه ریزی برای اختصاص تسهیلات خرمای با رویکرد اقدامات اجرایی با هدف حمایت از زنجیره تولید خرمای استان، نشست هم‌اندیشی به منظور بررسی منابع اعتباری از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان به تشکل‌ های سهامدار مرتبط در جهت خرید توافقی محصول خرمای سالجـاری با قید فوریت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان (نماینده دولت در صندوق حمایت)، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، مدیران عامل اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی تولید روستایی و مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان دشتستان برگزار گردید.

در ادامه معروف عنوان کرد: در این نشست که به منظور پیشگیری از بروز شرایط بحرانی قیمت و زیان کشاورزان و نخلداران در حوزه عرضه خرما تشکیل شد. فرآیند تخصیص و اعطای اعتبار و همچنین نحوه جذب کمک‌های اعتباری از سایر منابع دولتی با تعامل و همکاری نماینده دولت و مدیرعامل صندوق و اخذ سهمیه‌های تخصیصی توسط اتحادیه‌های استانی در امر خرید محصول مورد بررسی و هماهنگی قرار گرفت.

بر همین اساس تصمیماتی ویژه مبنی بر جذب تسهیلات و اقدام فوری برای خرید توافقی محصول خرما توسط شبکه مردمی تعاونی‌های روستایی استان در راستای حمایت از این قشر مولد با توجه به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها اتخاذ گردید.

در ادامه سیدمحسن معـروف تصریح کرد؛ تعاون روستایی اسـتان بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود با ایجاد آمادگی‌های لازم و به محـض دریافت منابع اعتباری از محل صندوق حمایت از بخش کشاورزی توسط شبکه تحت نظارت، خرید محصول خرمای کبکاب تولیدی سال جاری را به قیمت توافقی از نخلداران منطقه و با اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و به فوریت آغاز می نماید.

در پایان مدیر تعاون روستایی استان گفت: این مدیریت با پتانسیل شبکه تعاونی‌های تحت نظارت و به منظور صیانت و حفاظت از دسترنج نخلداران استان با تمام توان در کنار آنان خواهند بود.

وی همچنین تاکید نمود: هدف اصلی این سازمان مردمی، ایجاد یک حرکت جهادی به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت رفع دغدغه کشاورزان در فروش محصولات تولیدی آن‌ها بر پایه اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی می‌باشد.

تعداد مشاهده خبر379 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal