هجوم کرم قوزه و خاردار چالش جدید کشاورزان پنبه‌کار دارابی مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب از هجوم کرم قوزه پنبه و کرم خاردار به مزارع پنبه کشاورزان داراب خبر داد.
1400/06/15


به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان فارس، غلامرضا انصاری با اشاره به طغیان آفات به مزارع پنبه، به خصوص کرم خاردار در سال جاری گفت: پایش آفات کرم قوزه و کرم خاردار پنبه توسط کارشناسان شرکت پنبه‌کاران و مدیریت جهاد کشاورزی و حفظ نباتات آغاز شده و به صورت روزانه و مستمر از مزارع آسیب دیده بازدید می‌گردد.

وی با بیان اینکه: در سال زراعی جاری بیش از 5 هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه در شهرستان داراب وجود دارد افزود: بررسی این بازدیدها نشان می‌دهد که در حدود 60 درصد مزارع کشت متراکم صورت گرفته و همین سبب گسترش سریع‌تر آفات شده است.

مدیرعامل شرکت پنبه‌کاران داراب ادامه‌داد: مقاوم‌بودن آفات در مقابل سموم استفاده شده و کم اثر گذاری سموم سبب گسترش این آفت شده و مزارع بسیاری را در معرض آسیب قرار داده است و شرکت پنبه کاران داراب علاوه بر سم‌پاشی موثردر بعضی مزارع و با خرید و نصب تله فرمونی در برخی مزارع بعنوان مبارزه تلفیقی جهت شکار انبوه پروانه کرم خاردار و کرم قوزه به کنترل آفات کمک کرده است.

انصاری اضافه کرد: در کنار تلاش کارشناسان وراهنمایی های لازم به کشاورزان، تجربیات کشاورزان نیز در کنترل این آفت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

تعداد مشاهده خبر314 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal