نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی: ایجاد صنایع تبدیلی توسعه اقتصادی را به همراه دارد رحیمی گفت:ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری تولیدات،توسعه اقتصادی و کشاورزی در استان را به همراه خواهد داشت.
1400/06/15


به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کردستان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح طرح سیلوی 15 هزار تنی شهر صاحب سقز اظهار داشت: شهرستان سقز به ویژه در بخش کشاورزی در مسیر توسعه قرار گرفته است، اما این مهم با ایجاد صنایع تبدیلی سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

او به نقش مهم تشکل‌های مردم نهاد در زنجیره تولید اشاره کرد و افزود: زمانی تعاونی‌های روستایی در مناطق محروم جهادگونه برای تامین مایحتاج مردم تلاش کردند و امروز نیز این تشکل در زمینه تولید و خریداری محصولات کشاورزی به خوبی فعالیت می‌کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون عرصه خدمات تغییر کرده است، ادامه داد: ایجاد سیلو توسط شرکت‌های تعاونی روستایی نشان از انگیزه بالای بخش خصوصی برای خدمت به مردم دارد و این مهم نویدبخش تقویت بخش کشاورزی است.

رحیمی با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها با نگاه به تولیدکننده‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: حضور تولیدکنندگان بخش کشاورزی در تعاونی‌ها انگیزه آنان را برای تولید بیشتر می‌کند، چراکه می‌توانند در نرخ گذاری خرید و فروش گندم نقش داشته باشند.

او با بیان اینکه افزایش قیمت برخی نهاده‌های کشاورزی نارضایتی تولید کننده را به همراه داشته است افزود: ما در مجلس به دنبال شفاف سازی قیمت نهاده‌ها و افزایش توان خرید مردم هستیم که امیدواریم به زودی محقق شود.

لزوم توجه به تغییر الگوی کشت، توجه به ترویج و آموزش در بخش کشاورزی و آغاز به کار احداث کارخانه فرآوری طلای سقز در آینده‌ای نزدیک از دیگر مواردی بود که رحیمی به آن اشاره کرد.

تعداد مشاهده خبر765 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal