عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت:
در حال حاضر سالانه حدود 6 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود که می‌تواند این رقم تا 10 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.
1400/06/08
سیدرحمت‌الله پریچهر ظهر امروز در مراسم افتتاح سیلوی 15 هزار تنی ذخیره غلات شرکت تعاون روستایی صاحب ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت، اظهار کرد: شرکت تعاون روستایی در راستای زنجیره تولید و فعالیت‌های بعداز آن نقش بسزایی دارد.

⬅️وی به اهمیت حوزه کشاورزی در کشور اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی با تولید 120 میلیون تن محصولات کشاورزی 18 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

⬅️عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر سالانه حدود 6 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود که می‌تواند این رقم تا 10 میلیارد دلار نیز افزایش یابد. 

⬅️پریچهر با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی بخش کشاورزی کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است بیان کرد: آنچه که در درجه اول برای سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش مهم است تامین موجبات گسترش تعاونی‌ها و تشکلات است. 

⬅️عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: علاوه بر تمام فعالیت‌ها، سازمان تعاونی روستایی در مدیریت نظام بهره‌برداری نقش بسزایی ایفا کرده است.

⬅️وی بیان کرد: سازمان تعاون روستایی در راستای فعالیت‌های نوین به سمتی پیش رفته که در بیشتر فعالیت‌هایی که در بخش اقتصادی مطرح است قدم بر داشته است.

⬅️پریچهر با بیان اینکه شفافیت و قانون مداری در شبکه تعاونی‌های روستایی باید در دستور کار باشد، تاکید کرد: باید زنجیره ارزش را در ارتباط با ایجاد کشت قراردادی که مبتنی بر نیاز‌های تقاضا محور در کشور

⬅️وی به ظرفیت بالای استان در زمینه توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان کردستان می‌تواند به دلیل مرزی بودن فعالیت‌های خود را بر محور صادرات تنظیم کند.

⬅️عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: باید تلاش کنیم تا بر اساس بازار هدف به سمت تولید و فراوری محصولات از این دست روی بیاوریم.

⬅️وی برگسترش فعالیت بازارچه‌های مرزی در استان تاکید کرد و افزود: محصولاتی که بیش از نیاز در استان تولید می‌شود را باید به کشور‌های دیگر صادر کرد تا موجب ارز آوری و کمک به اقتصاد کشور شود.

⬅️پریچهر گفت: اهمیت امنیت غذایی از امنیت نظامی کمتر نیست و در همین راستا باید برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی تلاش کرد تا زمینه توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی در استان کردستان تامین شود.

تعداد مشاهده خبر2258 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block11
Powered by DorsaPortal