دوره آموزشی 2 روزه اصول طراحی کارخانجات صنایع غذایی کشاورزی
1400/05/18



نکات مهم در طراحی کارخانه ها مشتمل بر دستیابی به حداکثر راندمان، ضایعات حمل و نقل کمتر و مبانی فنی طراحی کارخانه ها / مزایا و معایب اتوماسیون خط تولید، اشکال خط تولید و چیدمان خط تولید و منابع روشنایی / شاخص های انتخاب زمین در امر جانمایی مناسب کارخانه / تشریح کارخانه تولید میوه خشک و بسته بندی پسته به عنوان نمونه

به گزارش پات مدیر کل دفتر تجهیز و توسعه زیر ساختها و سرمایه گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی از برگزاری دوره آموزشی اصول طراحی کارخانجات صنایع غذایی کشاورزی با حضور افتخاری سرکار خانم دکتر زند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد.

وی گفت در راستای آشنایی و به روز رسانی دانش و اطلاعات کارشناسان ستاد و صف در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی دفتر تجهیز و توسعه زیرساختها و سرمایه گذاری نسبت به برگزاری دوره با حضور اعضاء محترم هیات مدیره، روسای خدمات فنی و مهندسی استانها، معاونین و کارشناسان ستادی و استانی(بصورت مجازی) و همچنین تشکلهای مربوط در تاریخ های 5 و 6 مردادماه با حضور و آموزش افتخاری سرکار خانم دکتر زند عضو محترم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمود. ایشان ادامه داد موضوعات این حوزه سرفصل هایی می باشند که نیاز به تامین و راه اندازی و گسترش زیر مجموعه های صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در جهت ارتقاء زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و همچنین طراحی فضای کارخانجات مربوطه و تعیین فضای انباری و سردخانه و چگونگی محاسبه سالن تولید دارد که در این زمینه بحث و تبادل نظر مطلوبی انجام گردید.

انصاری منش همچنین با تبیین اهداف و ماموریت های دفتر زیرساختها، اولویت های کاری دفتر را در حال حاضر بر شمرد و با تاکید بر دقت در ارائه آمار و اطلاعات صنایع تبدیلی، تکمیل دقیق فرم شناسایی اموال غیرمنقول تشکلهای بخش کشاورزی را مقدمه طرح ابلاغی هر اتحادیه یا شرکت یک پروژه مهم و اثرگذار دانست و در تسریع در انجام آن سفارش نمود. معرفی برنامه عملیاتی و نحوه گزارش گیری ماهانه، پروژه های معرفی شده جهت بهره مندی از اعتبارات سال های 1399 و 1400 و پروژه های در حال اجرا از منابع داخلی و اعتبارات استانی و عملکرد کمیته فنی مرکزی زیرساختها نیز در ادامه تشریح گردیدند.

وی افزود در طول جلسه دوره آموزشی، جناب آقایان دکتر اصغرزاده و دکتر لیاقتی اعضای محترم هیات مدیره و همچنین جناب آقای دکتر معتمد معاون محترم امور فنی و بازرگانی سازمان در خصوص لزوم ایجاد بسترهای مناسب و لازم در هر منطقه با توجه به پتانسیل و استعدادهای هر استان در جهت ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی مطالب مهمی را بیان فرمودند .

گفتنی است این دوره به صورت کارگاه آموزشی مطرح و با تبادل نظر با مخاطبین و پاسخ به سوالات و پیشنهاد صنایع در مناطق با توجه به تولیدات اعلامی همکاران برگزار گردید.

تعداد مشاهده خبر2911 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal