مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد: یکی از اولویت های 1400 تعاون روستایی رشد و بالندگی تعاونی روستایی زنان است
1400/04/28


مدیر تعاون روستایی خوزستان از توجه این مدیریت در سال جاری برای توسعه و بالندگی تعاونی زنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان ، محمد امین چلداوی گفت : با توجه به نقش و جایگاه تعاونی های روستایی زنان در توسعه اقتصاد روستایی و مشارکت زنان روستایی در تحولات اقتصادی جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت های تعاونی روستایی زنان و مدیران ستادی در جهت بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های فوق با هدف بهبود و ترقی و انجام برنامه ریزی بهتر این شرکت ها برگزار گردید.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت شرکت های تعاونی روستایی زنان تامین نهاده ها و ماشین آلات ، خرید و فروش محصولات کشاورزی، اجرای طرحها و پروژه ها، صنایع دستی و خیاطی و مشارکت در پروژه های تولیدی و کشاورزی، نمایندگی بیمه روستایی و عشایری، مشارکت در آموزش های تخحصصی و فنی و حرفه ای می باشد.

چلداوی تصریح کرد: در این جلسه همکاران با ارائه راهکارهای مختلف جهت توانمندسازی شرکت ها و همچنین رفع مشکلات خواستار برگزاری جلسات مستمر در راستای پیشرفت کارها شدند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: در خوزستان 12 شرکت تعاونی روستایی زنان وجود دارد که 2 مورد آنها جدیدالتاسیس هستند و تعداد کلی اعضای تعاونی که همگی خانم هستند حدود 7 هزار نفر می باشد و در حدود 360 روستا را تحت پوشش خدمات خود دارند و 40 نفر بصورت مستقیم در این تعاونی ها مشغول فعالیت می باشند.

وی گفت: برخی از این شرکت ها با بنیاد برکت قراردادی جهت تامین فرش های دستبافت دارند و مشغول کار می باشند و چند مصوبه هم در جلسه فوق به نتیجه رسید که شرکت های بانوان در زمینه صنایع بسته بندی، صنایع دستی و ... فعالیت داشته باشند و پس از توانمند سازی شرکت ها به نقطه ای برسیم که اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی زنان تشکیل شود که بر این موضوع تاکید ویژه ای داریم.

تعداد مشاهده خبر548 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block3031
Powered by DorsaPortal