آغاز عملیات حسابرسی از شرکت ها و تشکل های زیر پوشش تعاون روستایی در استان کرمانشاه
1400/04/28


مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از آغاز عملیات حسابرسی واحدهای زیر پوشش تعاون روستایی استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت : بررسی تمام وجوه مالی، نظارت و بررسی بر نحوه تهیه و تنظیم ترازنامه، صورت حساب ‌های مالی ، بودجه سالانه شرکت ‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های زیر پوشش و بررسی روش ‌های مالی و حسابداری در آن ها از جمله موارد حسابرسی است.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کرمانشاه این مسئول اظهار داشت: درگذشته براساس قانون تشکیل شرکت های تعاونی روستایی، تمامی امور نظارت و انجام حسابرسی بر عهده بخش دولتی بود و اکنون در راستای سیاست‌ های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی گری ‌دولتی به بخش غیر دولتی، 100 درصد حسابرسی ‌های این سازمان به اتحادیه نظارت و هماهنگی بخش غیر دولتی واگذار گردیده است.

صفایی اضافه کرد : بحث حسابرسی شرکت ها و تشکل ها از بعد نظارتی یکی از مهم ترین عوامل تصدی گری سازمان تعاون روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان امسال در حسابرسی از شرکت های تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی، سهامی زراعی، زنان و اتحادیه ها رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد : در جهت اعتماد‌ سازی و جلب مشارکت اعضا برای شفاف ‌سازی در معامله های اقتصادی، تعاونی‌ های زیر پوشش از سامانه مالی یکپارچه به نام «سیترا» استفاده می ‌کنند که تاکنون 100درصد تشکل های تحت پوشش این سازمان مجهز به این نرم افزار مالی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 هزار بهره‌ بردار عضو تشکل ‌های بخش تعاونی روستایی هستند، گفت: هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌ های این تشکل‌ ها از مهم ترین وظایف تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد هم اکنون حدود 280 تشکل و اتحادیه در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی، دامداری ، زنان روستایی، تعاونی های تولید، سهامی زراعی، نظام های صنفی و خبرگان بخش کشاورزی زیر پوشش این سازمان می باشند.

تعداد مشاهده خبر518 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block3031
Powered by DorsaPortal