میزان خرید تضمینی و توافقی کلزا در مراکز تخصصی خرید وابسته به تعاون روستایی از مرز 4 هزارتن گذشت
1400/04/21

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت : تمامی محصول کلزای تولیدی توسط کشاورزان استان توسط مراکز خرید وابسته به شبکه تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می گردد. وی افزود از اواسط اردیبهشت ماه کار خرید دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیری آغاز شد که در سایر مناطق نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کرمانشاه ، صفایی خاطرنشان کرد : در سال‌های اخیر کل خرید کلزا در استان توسط 19 مرکز خرید تخصصی کلزا وابسته به شبکه تعاون روستایی استان خریداری گردیده است که در سال گذشته نیز بیش‌ از 4600 تن از کشاورزان خریداری گردیده است

این مقام مسئول در بخش کشاورزی استان در ادامه افزود: خرید دانه روغنی کلزا به دو صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان صورت می‌گیرد که در خریدهای توافقی به ازای هر کیلوگرم کلزا 500 115 ریال و در خریدهای تضمینی به ازای هر کیلوگرم کلزا 110000 ریال از کشاورز خریداری می‌گردد. وی اظهار داشت : در خریدهای توافقی 5500 ریال بیشتر به کشاورز پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد تا تاریخ 17/4/400 بیش از 3100 تن به صورت توافقی و بیش از 950 تن به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله از کشاورزان استان کلزا خریداری گردیده است. که نمایانگر اقبال کشاورزان به انجام خریدهای توافقی می باشد.

این مقام مسئول به رویکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به خرید های توافقی با توجه به پشتیبانی و مانع زادیی از تولید اشاره نمود و اظهار داشت: خریدهای توافقی توسط تشکل ها و شرکت های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راههای افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می گردد.

تعداد مشاهده خبر324 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal