نقش آفرینی نظام صنفی کشاورزی در راستای دفاع از حقوق و منافع بهره برداران/ توانمندی نظام های صنفی کشاورزی موجب اثربخشی فعالیت های تخصصی در بخش کشاورزی می شود
1400/04/19

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، نشست استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین و بررسی مسائل و مشکلات نظام صنفی کشاورزی با حضور شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان، معاونت، رئیس اداره آموزش، روسای ادارات شهرستانی، کارشناسان و تعدادی از اعضاء نظام صنفی کشاورزی در سالن جلسات برگزار شد.

رحمانی در این جلسه با اشاره به اینکه توانمندی نظام های صنفی کشاورزی موجب اثربخشی فعالیت های تخصصی در بخش کشاورزی می شود، گفت: نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین تشکل غیر دولتی بخش کشاورزی در راستای دفاع از حقوق و منافع صنفی تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی نقش آفرینی می کند.

این مسئول با اشاره به اینکه عضویت همه کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی امکان برنامه ریزی مناسب برای توسعه کشاورزی را فراهم خواهد کرد، افزود: حمایت از حقوق صنفی شاغلین بخش کشاورزی در گرو عضویت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در نظام صنفی است.

وی وظایف و کارکردهای نظام صنفی کشاورزی را؛ هویت بخشی به شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی و ارتقاء جایگاه حرفه ای بخش کشاورزی، دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه ای و پیگیری مطالبات قانونی و صنفی شاغلین بخش کشاورزی، حضور در مجامع سیاستگذاری و برنامه ریزی بخش کشاورزی و زمینه سازی حضور فعالان بخش در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی عنوان کرد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین همچنین بر پیگیری تشکیل ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در مرکز استان و شهرستان ها تاکید کرد.

تعداد مشاهده خبر578 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal