عضویت کشاورزان پیشرو و دارای رتبه مزیت مجمع ملی خبرگان کشاورزی/ حمایت بیش از پیش تشکل‌های کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی، انتظار مجمع ملی خبرگان کشاورزی از دولت جدید
1400/04/07
عضو هیات مدیره و مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با بیان این مطلب که مزیت اصلی خبرگان کشاورزی این است که اعضا آن کشاورزان پیشرو و دارای رتبه هستند گفت: حمایت بیش از پیش تشکل های کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی، انتظار مجمع ملی خبرگان کشاورزی از دولت جدید است .
به گزارش پات، خسرو کلهر عضو هیات مدیره و مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور ضمن اشاره به معرفی گوشه ای از فعالیت های این مجمع اظهار کرد: از جمله تفاوت های بارز این تشکل با تشکل های دیگر، عضویت کشاورزان پیشرو هر استان و شهرستان در آن است، کشاورزانی که در استان و شهرستان خود دارای رتبه و رکورد تولید محصولات از لحاظ کمی و کیفی بوده و توانسته اند میانگین تولید و بهره وری برخی از محصولات را بالا ببرند.
وی ضمن اشاره به اساسنامه تشکل افزود: انتقال یافته های علمی و عملی کشاورزان با گویش و زبان محلی منطقه و استان خود از موارد مهمی است که در اساسنامه تشکل قید شده است.
کلهر در ادامه با بیان این مطلب که امروزه مردم پشتوانه دولت ها و حکومت ها محسوب می شوند تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی از انتظارات مهم مردم از حکومت، ریاست جمهور و مدیران اجرایی کشور است.
عضو هیات مدیره و مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور همچنین به انتظارات موجود از دولت جدید اشاره و عنوان کرد: حمایت بیش از پیش از تشکل های کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی از جمله انتظارات مجمع ملی خبرگان کشاورزی و کشاورزان کشور محسوب می شود، چرا که شکم گرسنه و سفره وابسته امنیت کشور را دچار مخاطره خواهد کرد.
خسرو کلهر گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی به عنوان خط مقدم امنیت غذایی کشور از دولت جدید انتظار می رود حمایت خود را از کشاورزان و فعالان این بخش از جمله اتحادیه ها و تشکل ها دریغ نکرده و بیش از پیش یاریگر این بخش باشند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که ارتش و سپاه حافظان مرزهای کشور هستند، کشاورزان نیز حافظان امنیت غذایی و سلامت سفره های مردم هستند و لازم است که نگاه ویژه ای به این قشر شود.
عضو هیات مدیره و مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با بیان این مطلب که در این دوره قصد داریم بخش کشاورزی را جزو خبرگان کشور مطرح کنیم یادآور شد: یکی از موضوعات مهمی که در حال حاضر بسیار مورد توجه بوده و در دستور کار قرار گرفته، بحث کشاورزی قراردادی است، اجرای این طرح نوسانات محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین بر اجرای کشاورزی قراردادی به عنوان یکی از مباحث مهم در این بخش تاکید و عنوان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی و مذاکرات اولیه با کارخانجات فرآوری در جهت تامین نیاز اولیه این کارخانجات به محصولات کشاورزی با هدف تامین بیش از پیش امنیت غذایی انجام شده است.
کلهر در خاتمه ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که میفرمایند "شبکه تعاون روستایی را به دلیل مردمی بودن آن در تولید و توزیع یکی از نقاط برجسته نظام اقتصادی می دانم" از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تقدیر کرد و گفت: اگر کشاورزی باقی مانده است به همت این سازمان بوده و سازمان مرکزی تعاون روستایی توانسته است فاصله میان تولید و مصرف را به حداقل برساند.
تعداد مشاهده خبر1150 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal