ساماندهی قیمت های بازار و حمایت مصرف کنندگان سیاست اتحادیه دامداران ایران/ کنترل قیمت نهایی محصولات و امکان برخورداری تمام اقشار جامعه در راستای تامین نیازهای اساسی
1400/04/06
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران کشور ضمن اشاره به ساماندهی قیمت های بازار و حمایت مصرف کنندگان به عنوان سیاست اتحادیه دامداران ایران اظهار کرد: این سیاست ها برای محصولات مختلف متفاوت خواهد بود، برای تامین محصولات و نیازهای اساسی مردم باید به گونه ای عمل کرد تا قیمت نهایی محصولات کنترل و امکان برخورداری برای تمام اقشار جامعه به خصوص اقشار کم درآمد فراهم گردد.
به گزارش پات، مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران کشور گفت: کدام سیاست؟ تقویت توان تولید یا قیمت مناسب نهاده یا افزایش قیمت محصول در بازار برای حمایت از تولید.
وی با بیان این مطلب که دولت ها در شرایط تورمی برای حمایت از تولید و مصرف کنندگان دو راهکار اصلی دارند افزود: از جمله این راهکارها می توان به افزایش مداوم قیمت محصولات متناسب با رشد تورم و حمایت بی دریغ از تولید برای کنترل قیمت محصولات اشاره کرد.
عالی در ادامه تصریح کرد: این سیاست ها برای محصولات مختلف متفاوت خواهد بود، برای تامین محصولات و نیازهای اساسی مردم باید به گونه ای عمل کرد تا قیمت نهایی محصولات کنترل و امکان برخورداری برای تمام اقشار جامعه به خصوص اقشار کم درآمد فراهم گردد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران کشور ضمن اشاره به اهمیت اجرای این سیاست ها خاطرنشان کرد: اهمیت اجرای این سیاست ها زمانی مشخص خواهد شد که موضوع شیر و محصولات لبنی مطرح می شود، در ایران سرانه مصرف شیر و لبنیات کمتر از متوسط دنیا بوده و در این شرایط کشور بیشتر از هر زمان دیگری برای ارتقاء سطح ایمنی و سلامت مردم به محصولات لبنی نیاز دارد.
وی با بیان این مطلب که اگر چه می توان سیاست افزایش 5 درصدی قیمت خودرو را برای تولیدکنندگان تعیین کرد اظهار کرد: برای افزایش قیمت محصولات اساسی باید محتاطانه عمل نمود، در مقابل سیاست حمایت از تولید با کاهش قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان موثرترین و مناسبترین سیاست در کشوری مانند ایران محسوب می شود.
تعداد مشاهده خبر993 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal