سخن روز /
مهندس کریمی مدیر تعاون روستایی استان مازندران، آمادگی کامل شبکه تعاون روستایی استان مازندران در اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی استان را به ایجاد مراکز خرید و تحویل جو اعلام نمودند.
مهندس کریمی مدیر تعاون روستایی استان مازندران، آمادگی کامل شبکه تعاون روستایی استان مازندران در اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی استان را به ایجاد مراکز خرید و تحویل جو اعلام نمودند.
1398/03/07

        به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان مازندران: جلسه کمیته خرید جو در استان مازندران که به منظور برنامه ریزی جهت اجر و عملیاتی نمودن دستورالعمل خرید تضمینی جو در سال 1398 که توسط وزیر محترم کشاورزی ابلاغ شده بود، با حضور آقای مهندس کریمی مدیر تعاون روستایی استان مازندران، آقای مهندس ابراهیمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان مازندران، آقای حسن فلاح مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان مازندران و نمایندگان مدیریت توسعه بازرگانی و اداره زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در محل دفتر کار مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه آقای مهندس ابراهیمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ضمن خوش آمد گویی به اعضاء و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه صیام، به بیان اهداف تشکیل جلسه پرداختند، و سپس طی گزارشی از وضعیت خرید جو در سنوات قبل ضمن قرائت و تشریح دستورالعمل ابلاغی وزیر محترم جهاد کشاورزی، جهت خرید جو از کشاورزان جوکار استان مازندران؛ ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و همکاری شبکه تعاون روستایی استان مازندران  افزودند شایسته است با برنامه ریزی و ایجاد بموقع مراکز خرید در سطح استان آمادگی لازم جهت خرید جو از کشاورزان عزیز را داشته باشند.

  در ادامه این جلسه آقای مهندس کریمی  مدیر تعاون روستایی استان مازندران طی سخنانی گفتند با توجه به شرایط خطیر سال جاری و تحریم های اعمال شده از سوی استکبار جهانی، وظیفه همه دستگاه های اجرای است که به کمک تولید بویژه تولیدات بخش کشاورزی برویم و در این خصوص آمادگی شبکه تعاون روستایی استان مازندران را به ایجاد مراکز خرید و تحویل جو اعلام کردند.

آقای فلاح مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان مازندران، نیز آمادگی کامل اتحادیه تعاون روستایی استان مازندران را برای ایجاد مراکز خرید جو در مناطق بالادست شامل مناطق یانه سر بهشهر، دودانگه و چهار دانگه ساری و کجور شهرستان نوشهر و در مناطق پایین دست(دشت) شامل بهشهر، نکا و ساری اعلام کردند.

حاضران در جلسه پس از بحث و تبادل نظر و جمع بندی مطالب مطرح شده مصوباتی به شرح ذیل را به تصویب رساندند:

1-     مقرر گردید انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان شامل انبار ساری، سیلوی جویبار و انبار شهید رجایی شهرستان شیرگاه بعنوان مراکز خرید تجهیز و با نصب بنر آمادگی تحویل جو را داشته باشند.

2-     اتحادیه تعاونی روستایی استان مازندران موظف شد به فوریت نسبت به فعال شدن مراکز خرید در شرکت تعاونی یانه سر، اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان بهشهر و نکا، شرکت تعاونی روستایی کیاسر، شرکت تعاونی روستایی ولی عصر(عج) چهاردانگه ساری و شرکت تعاونی روستایی پول کجور با نصب بنر و اطلاع رسانی به کشاورزان منطقه اقدام نماید .

3-     با توجه به ثبت اطلاعات کشاورزان مقرر گردید اداره امور زراعت سازمان جهادکشاورزی با همکاری مراکز خدمات کشاورزی نسبت به تکمیل اطلاعات کشاورزان واجد شرایط جوکار در سطح استان مازندران در هر منطقه و ثبت آن در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی اقدام و در اختیار پشتیبانی امور دام استان قرار دهد.

4-     با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزیر محترم، جو صرفاً از کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه مذکور درج شده باشد امکان تحویل محصول به مراکز مربوطه وجود خواهد داشت .

     لازم به ذکر است که براساس دستورالعمل ابلاغی قیمت جو در سال جاری با افت مفید %3 و افت غیر مفید 2% و با حداکثر رطوبت 14% و وزن هکتو لیتر(وزن حجمی) حداقل 580 کیلوگرم در مترمکعب به ازای هر کیلوگرم 11639 ریال تعیین شده است.  

تعداد مشاهده خبر702 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal