صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
جهادکشاورزی
EN
سرمایه گذاری؛
برای تولید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازارهای داخلی
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
معرفی دفتر
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
زارعت و باغبانی
گروه ارزیابی وعملکرد نظام های بهره برداری
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
مدیران ستادی
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
پیشخوان ارباب رجوع (ثبت و رهگیری مکاتبات)
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
نظرسنجی سازمان در دولت الکترونیک
مشارکت الکترونیکی دولت
بیانیه صیانت از داده ها و حفاظت از حریم خصوصی کاربران
شفافیت
معرفی خدمات
انتشار عمومی اطلاعات ساختار، ماموریت ها، وظایف و فرآیندهای اداری
انتشار اطلاعات تحصیلاتی و سوابق مدیران
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار عمومی اطلاعات حقوق و مزایای ماهیانه و سالیانه مدیران
انتشار عمومی اطلاعات اموال و دارایی های
انتشار عمومی اطلاعات درآمدهای سالانه سازمان
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
فهرست مزایدات و مناقصات
سئوالات متداول
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
پیشرفت طرح «روستابازار» در کشور / وعده ایجاد 3000 بازار تا پایان دولت
1404/09/17
✅به گزارش پات، محمدرضا طلایی، رئیس هیأتمدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، با حضور در برنامه «روی خط خبر» استودیو شبکه خبر که بصورت زنده پخش شد اعلام کرد: تاکنون حدود 300 روستابازار در کشور راهاندازی شده و این تعداد تا پایان سال به 500 واحد خواهد رسید.
⬅️ وی تأکید کرد: هدف نهایی دولت، ایجاد 3000 روستابازار تا پایان دولت چهاردهم است.
⬅️طلایی با اشاره به فاصله قیمتی «مزرعه تا سفره» گفت راهاندازی روستابازارها باعث حذف واسطههای اضافی و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی میشود و قیمت کالاها در این بازارها 15 تا 30 درصد ارزانتر از بازار آزاد است.
⬅️رئیس سازمان تعاون روستایی،علت اصلی ارزانی قیمتها در این فروشگاهها را حذف حلقههای واسطه و عرضه مستقیم محصول از سوی تشکلهای تولیدکننده دانست.
⬅️وی تأکید کرد: درآمد حاصل، مستقیماً به همان 5 میلیون بهرهبردار عضو در تشکلهای ما برمیگردد. ما محصول را یا مستقیم از کشاورز میخریم یا از کارخانههایی که خودِ تشکلها مالک آن هستند.
⬅️ به گفته وی، سود فروش در روستابازارها به دلیل مردمی بودن تشکلها مستقیماً به تولیدکنندگان میرسد.
⬅️مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: سهم فعلی روستابازارها از بازار مصرف کمتر از 5 درصد است، اما با تکمیل 3000 واحد، این رقم به 20 تا 22 درصد خواهد رسید و میتواند نقش مهمی در ایجاد رقابت و کاهش قیمتها داشته باشد.
⬅️طلایی درباره وضعیت روستا بازارها در تهران گفت: تاکنون به دلیل نبود زمین مناسب، ایجاد روستابازارها محدود بوده، اما با توافقات جدید میان وزارت جهاد و شهرداری تهران، در صورت واگذاری اراضی مناسب، امکان راهاندازی 50 تا 60 روستابازار در پایتخت وجود دارد.
⬅️وی استان فارس را دارای بیشترین تعداد روستابازار و استان قزوین را دارای کمترین تعداد اعلام کرد و افزود: بسیاری از شهرستانها، از جمله چند شهر استان فارس، بخش عمده تأمین کالاهای اساسی خود را از طریق روستابازارها انجام میدهند.
⬅️طلایی تأکید کرد: مشکل امروز ما تأمین کالا نیست؛ مشکل اصلی تامین محلهای عرضه است. اگر مکان در اختیار سازمان قرار بگیرد، ظرف سه تا چهار ماه میتوان بازار را راهاندازی کرد.
💢ذخیرهسازی مناسب محصولات کشاورزی و ثبات بازار / وعده توسعه بازارهای دیجیتال
⬅️در ادامه محمدرضا طلایی، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور اعلام کرد: امسال با اجرای سیاستهای جدید در حوزه ذخیرهسازی محصولات، کمترین نوسان قیمتی در سیبزمینی و پیاز ثبت شده است.
⬅️ طلایی گفت: از اوایل سال با ورود به بازار و عرضه از محل ذخایر، اجازه افزایش قیمت را ندادیم و اکنون نیز ذخایر مطمئن و کافی در سردخانهها وجود دارد.
⬅️طلایی با اشاره به تجربه سال گذشته افزود: در حالی که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیبزمینی است، مجبور شدیم برای تنظیم بازار واردات انجام دهیم؛ اما امسال با برنامهریزی درست، چنین نیازی وجود ندارد.
⬅️وی درباره میوه شب عید نیز اعلام کرد: سال گذشته دولت هیچ هزینهای نپرداخت و تشکلها با خرید مستقیم یا امانی از کشاورزان، میوه را با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کردند. به گفته او، امسال نیز ذخایر خرما، سیب و مرکبات به میزان کافی تأمین شده و عرضه خرما از هفته پایانی منتهی به ماه رمضان آغاز میشود.
⬅️طلایی تأکید کرد: خرید محصولات از درخت و پیش از ورود واسطهها، هم از ضرر کشاورز جلوگیری میکند و هم بازار را متعادل نگه میدارد.
⬅️ وی تشکلهای تعاون روستایی را دارای سرمایهای بیش از 500 هزار میلیارد تومان دانست که متعلق به خود کشاورزان است.
⬅️مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره اقلام عرضهشده در روستابازارها گفت: تمام کالاهای اساسی و بسیاری از کالاهای تولیدی تشکلها از جمله رب، کنسروها، زعفران، آلو، نهادهها و ماشینآلات کشاورزی عرضه میشود. در روستابازارهای بزرگتر، کالاهای غیرفصلی مانند پوشاک و لوازم خانگی نیز بر اساس نیاز شهر ارائه میشود.
⬅️طلایی خبر داد که بخش خصوصی نیز میتواند با رعایت چارچوبهای قیمتی و نظارتی سامانه سازمان، در این بازارها مشارکت کند.
⬅️وی درباره بازارهای دیجیتال گفت: در استان گلستان بهصورت آزمایشی با یک شرکت فروش دیجیتال توافق شده و انتظار داریم از اواخر ماه فعال شود. همچنین در مشهد در محدوده سهراه دانش، مرکزی برای عرضه برندهای کشاورزی استانها و فروش اینترنتی ایجاد میشود.
⬅️ وی هدفگذاری سازمان در ایجاد پلتفرم ملی فروش محصولات کشاورزی را در کمتر از یک سال آینده اعلام کرد.
⬅️طلایی با اشاره به طرح احداث 3000 روستابازار تا پایان دولت چهاردهم تأکید کرد: تحقق این هدف قطعی است؛ چه ما باشیم و چه نباشیم، چون ریلگذاری انجام شده است.
تعداد مشاهده خبر
4202
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal