صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
جهادکشاورزی
EN
سرمایه گذاری؛
برای تولید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازارهای داخلی
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
معرفی دفتر
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
زارعت و باغبانی
گروه ارزیابی وعملکرد نظام های بهره برداری
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
مدیران ستادی
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
پیشخوان ارباب رجوع (ثبت و رهگیری مکاتبات)
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
مشارکت الکترونیکی دولت
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
انتشار اطلاعات تحصیلاتی و سوابق مدیران
معرفی خدمات
انتشار عمومی اطلاعات ساختار، ماموریت ها، وظایف و فرآیندهای اداری
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار عمومی اطلاعات حقوق و مزایای ماهیانه و سالیانه مدیران
انتشار عمومی اطلاعات اموال و دارایی های
انتشار عمومی اطلاعات درآمدهای سالانه سازمان
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
فهرست مزایدات و مناقصات
سئوالات متداول
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
روابط عمومیها، حافظان آبرو و بازوی راهبردی سازمان هستند؛ از آگاهیبخشی تا مدیریت افکار عمومی
1404/02/29
نشست تخصصی روابط عمومیهای سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، نماینده ولیفقیه، معاونین و مسئولان روابطعمومی استانی برگزار شد؛ نشستی که طی آن هم دغدغهها مطرح شد، هم وعدههایی جدی برای اصلاح ساختار و ارتقاء جایگاه روابط عمومیها در سطح ملی داده شد.
✅به گزارش پات، همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات و در حاشیه نخستین اجلاس روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی، نشست تخصصی مدیران روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با حضور محمدرضا طلایی مدیرعامل سازمان، حجتالاسلام کلانتری نماینده ولیفقیه، فرهاد نیاری مدیرکل حوزه مدیرعامل، توسلی و حایک اعضا هیأت مدیره، ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع، شاه پسند معاون توسعه تعاونیها و تشکلهای سازمان و مسئولان روابط عمومی استانها در تهران برگزار شد.
⬅️در این نشست، طلایی با اشاره به نقش بیبدیل روابط عمومی در حفظ آبروی سازمان گفت: «تهیه خبر کار زیاد سختی نیست؛ اما دفاع رسانهای از سازمان، جلوگیری از انتشار اخبار منفی، و پاسخگویی سریع و شفاف به افکار عمومی، وظیفه خطیریست که فقط از روابط عمومی حرفهای برمیآید. خوشبختانه امروز شاهد فعالیت همکارانی توانمند در روابط عمومی هستیم که با تعهد، تخصص و نفوذ بالا در استانها، توانستهاند نقش مؤثری در کاهش چالشهای سازمان ایفا کنند.»
⬅️وی با تأکید بر اهمیت بازنگری در ساختار اداری روابط عمومیها افزود: « اصلاح ساختارهای استانی بعد از تصویب ساختار ستاد، از برنامه های سازمان خواهد بود و انشالله تا شهریور با پیگیری معاونت توسعه این موصوع انجام خواهد شد و در ساختار جدید جایگاه روابط عمومی قطعا پر رنگ دیده خواهد شد.
⬅️ طلایی درخصوص وضعیت نیروی انسانی با اشاره به اقدامات سازمان جهت اخذ مجوز جذب نیرو افزود: در حال رایزنی برای جذب و تبدیل وضعیت نیروها هستیم و در اولویتبندیهای جدید، جذب نیروهای تخصصی روابط عمومی و نیز تخصیص پست سازمانی رئیس اداره برای این شغل از اهم پیگیری ها می باشد.»
⬅️مدیرعامل سازمان همچنین خطاب به مدیران ستادی و استانی خاطرنشان کرد: «سرمایه اصلی سازمان، نیروی انسانی آن است. در سفرهای استانیمان، نقش مؤثر روابط عمومیها از آغاز تا پایان برنامهها کاملاً مشهود بوده و همواره از بدو سفر تا پایان آن پا به پای ما حضور دارند و این حضور جانانه نشاندهنده عشق همکاران روابط عمومی و اهمیت و جایگاه واقعی این حوزه است.»
💢نگاهی به گذشته، گامی برای آینده
⬅️طلایی ادامه داد: «یکی از رویکردهای اصلی ما بررسی تفاوتها و پیشرفتهای حاصلشده نسبت به گذشته است. میخواهیم بدانیم که چقدر جلو رفتهایم و چهقدر باید برای آینده آمادهتر شویم.»
⬅️او از تمامی حوزههای سازمان خواست آمادگی داشته باشند تا در فصل تابستان بهصورت تخصصی در تهران حضور یابند، ضمن آموزش، عملکرد خود را نیز در معرض ارزیابی قرار دهند.
💢روابط عمومی؛ پیشانی هر سازمان
⬅️در ادامه، حجتالاسلام کلانتری نماینده ولیفقیه در سازمان، با اشاره به نگاه قرآنی به مقوله ارتباطات، گفت: «روابط عمومی چشم سازمان است، نه زبان آن. این حوزه باید بازتابدهنده حقیقت منصفانه و با تقوا باشد. ما موظفیم چهره واقعی و صادقانهای از سازمان را به جامعه ارائه کنیم.»
⬅️وی افزود: نوع فعالیت و پوشش اخبار توسط روابط عمومی و انتشار عملکرد واحد به واحد سازمان باعث ایجاد انگیزه در سازمان و رشد و تعالی افراد میشود و این مهمترین هدف ماست.
⬅️کلانتری گفت: یکی از نیازهای ما در روابط عمومی مسلط شدن به علوم مختلف روابط عمومی جهت انعکاس وظایف سازمانی است و طبیعتا در صدر بودن و یا قعر بودن سازمان بر عهده روابط عمومی است.
⬅️وی ادامه داد: تنوع فعالیتها در وزارت جهاد و سازمان تعاون روستایی آن قدر بالاست که میطلبد توجه به روابط عمومی جهت پوشش فعالیتها در اولویت قرار گیرد و روابط عمومی می بایست افکار عمومی را اقناع سازی کند.
💢 آمارها سخن میگویند
⬅️فرهاد نیاری، مشاورو مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابطعمومی و امور بین الملل و بازرسی سازمان نیز در ارائه گزارش عملکرد یکساله گفت: «در سال گذشته بیش از 4700 خبر، 100 مصاحبه و دهها کلیپ و مستند تولید شده است. پرتال جدید سازمان در حال راهاندازی است و استودیو رسانهای نیز در حال تجهیز است تا توانمندی استانها در حوزه رسانهای به شکل عادلانه تقویت شود.»
⬅️وی افزود: «روابط عمومی نباید صرفاً بهعنوان یک واحد خدماتی تلقی شود، بلکه باید آن را بازوی راهبردی سازمان دانست.»
⬅️وی با اشاره به اینکه اولین روابط عمومی دنیا را خداوند با نازل کردن قرآن و فرستادن پیامبران جهت آگاهی بخشی و تبیین مردم بنا کرد گفت: اهمیت فعالیت روابط عمومی در پشتیبانی از فعالیتهای سازمان نمایان میشود و میطلبد به روابط عمومی و حوزه فناوری اطلاعات به خوبی پرداخته شود، جایگاه روابط عمومی بعنوان پیشانی سازمان دیده شود. زیرا روابط عمومی از حوزه های کاری مهمی است که همکاران آن عاشقانه و با تعهد در راستای اهداف سازمان گام برمی دارند.
⬅️ نیاری در پایان گفت: جا دارد تقدیر کنم از روابط عمومی های ستاد و استان ها که عملکرد آنها در نوروز باعث تقدیر وزیر از موضوع توزیع مناسب میوه شب عید شد.
💢مظلومیت ساختاری و ناآشنایی با نقش تعاون روستایی
⬅️در ادامه توسلی عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: شفاف سازی، مدیریت ارتباطات، مدیریت بحران، استفاده از رسانه های اجتماعی و نوشتاری، وظیفه روابط عمومی است که باعث اعتماد سازی عمومی میشود.
⬅️وی با اشاره به اینکه هیچ کس همانند مقام معظم رهبری وظایف و اهمیت تعاون روستایی را در کشور نشناخته است افزود: نیاز است روابط عمومی ها منویات رهبری را در خصوص وظایف روابط عمومی ها بدانند و بخوانند و البته فرمایشات رهبری را در خصوص رونق تولید و استفاده از کالای ایرانی مرور کنند.
⬅️او خواستار تدوین بستههای رسانهای جامع، تولید کلیپهای استانی و اختصاص بودجه مستقل به روابط عمومیها شد.
💢مطالبات مشترک استانها: نیرو، آموزش، بودجه
⬅️در ادامه این نشست، مسئولان روابط عمومی استانها، از کمبود شدید نیروی انسانی، نبود ساختار سازمانی، ضعف تجهیزات، فشار کاری، داشتن مسئولین چند پست دیگر و دیگر دغدغه ها و چالش های استان با مدیر عامل سازمان سخن گفتند و خواستار ارتقای جایگاه شغلی، برگزاری دورههای آموزشی کاربردی و تقویت لجستیکی واحدهای استانی شدند.
💢طلایی: اصلاح ساختار و تأمین ابزار، در دستور کار جدی
⬅️در جمعبندی این نشست، طلایی وعده داد ساختار روابط عمومیها در نیمه نخست سال جاری اصلاح خواهد شد.
⬅️او تأکید کرد: «امروز سرعت تحولات در عرصه رسانه خیلی بالاست. روابط عمومیها باید مدام در حال بهروزرسانی باشند و ما نیز وظیفه داریم ابزار و امکانات لازم را برای این حرکت فراهم کنیم.»
⬅️وی ضمن انتقاد از برخی مدیران که فقط به دنبال هزینهکرد منابع هستند و فاقد توانایی درآمدزاییاند، افزود: «در تعاون روستایی سقفی برای درآمدزایی وجود ندارد. مدیرانی که توان ورود به میدان خرید و حمایت از کشاورزان را ندارند، مانعی برای توسعه هستند.»
💢تقدیر از مدافعان رسانهای سازمان
⬅️در پایان این نشست، با اهدای لوح تقدیر از تلاشهای شبانهروزی مسئولین و کارشناسان روابط عمومی استانها تجلیل شد؛ افرادی که با تلاش بیوقفه خود، نقش مهمی در حفظ اعتبار، انتقال دستاوردها و مدیریت افکار عمومی سازمان ایفا کردهاند.
تعداد مشاهده خبر
95
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal