صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
جهادکشاورزی
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازارهای داخلی
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
معرفی دفتر
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
زارعت و باغبانی
گروه ارزیابی وعملکرد نظام های بهره برداری
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
مدیران ستادی
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
انتشار اطلاعات تحصیلاتی و سوابق مدیران
معرفی خدمات
انتشار عمومی اطلاعات ساختار، ماموریت ها، وظایف و فرآیندهای اداری
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار عمومی اطلاعات حقوق و مزایای ماهیانه و سالیانه مدیران
انتشار عمومی اطلاعات اموال و دارایی های
انتشار عمومی اطلاعات درآمدهای سالانه سازمان
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
فهرست مزایدات و مناقصات
سئوالات متداول
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
وزیر جهاد کشاورزی:
تولید کلیدیترین رکن امنیت غذایی است/ اولویت حمایت از تولید داخلی
1403/12/21
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید کلیدیترین رکن امنیت غذایی است، گفت: اولویت وزارت جهاد کشاورزی توجه و حمایت از تولیدات داخلی است و در صورتی که ناگزیر باشیم از طریق واردات نیازمندیها را تامین میکنیم.
به گزارش پات و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه روز سهشنبه - 21 اسفند- در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در گزارشی درباره اقدامات و عملکرد وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز 1404 گفت: موضوع امنیت غذایی برای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، ایشان در دیدار اخیر با کارگزاران نظام تاکید مجدد بر این موضوع کردند و امنیت غذایی مهمترین رسالت وزارت جهاد کشاورزی و شامل زنجیره به هم پیوسته ای است که لازم است این زنجیره حرکت به سمت مدیریت جهادی و حکمرانی خوب به عنوان یک سیاست کلان در جهتدهی تمام فرایندهای زنجیره غذایی اتخاذ شود.
نوری با تاکید بر این که فراهم کردن مواد غذایی متاثر از سه عامل تولید تجارت و ذخیرهسازی است، اظهار داشت: تولید محصولات کشاورزی از کلیدیترین اجزای امنیت غذایی است، لذا اولویت وزارت جهاد کشاورزی توجه و حمایت از تولید داخل است، و اگر در جایی ناگزیر باشد از طریق واردات نیازمندیها را تامین میکند.
وی افزود: برای اینکه غذای کافی و سالم در اختیار همه افراد کشور قرار گیرد، علاوه بر تولید باید درباره شبکههای عرضه نیز تدابیر لازم اتخاذ شود، بر همین اساس ضمن استفاده از شبکههای موجود که توسط بازاریان، اصناف و سایر دست اندرکاران مدیریت میشود و شبکههای عرضه نوظهور تحت عنوان فروشگاههای زنجیرهای و تعاونیهای مصرف بنکداران نیز مد نظر است که از این شبکهها برای توزیع مواد غذایی به ویژه کالای اساسی و به خصوص کالاهایی که یارانه مستقیم برای تأمین و تولید آنها پرداخت میشود، استفاده شود و این موارد اتفاق افتاده و علت استفاده از این شبکهها قابل رصد بودن، این شبکهها است.
نوری درباره کالاهای کشاورزی تولید داخل، اظهار داشت: کالاهای اساسی در اکثر مناطق و به خاطر عدم شناخت تولیدکنندگان از بازار، ایجاب میکند از تعاونیهای کشاورزی که زیر نظر تعاونی روستایی هستند و متعلق به کشاورزان همان منطقه است، استفاده شود و این یکی از نقایص نظام بازرگانی در بخش کشاورزی است که در زمان دفاع از برنامههای خود به این موارد و سایر مغایرتهای آماری اشاره کردند.
وی اضافه کرد: کارگروهی در وزارت جهاد کشاورزی، ساماندهی امور تعاونیها و اصلاح ساختار تعاون روستایی و تشکلهای وابسته به آن را در دستور کار قرار داده که در ماههای آتی برنامههای اصلاح ساختار تعاون روستایی و تشکلهای وابسته به آن تدوین و اجرایی خواهد شد.
عرضه مستقیم گوشت قرمز با کمک اتحادیههای دامداری کشور
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در شرایط فعلی برای تنظیم بازار نیز اتحادیههای مربوطه به خصوص اتحادیههای دامداری کشور نسبت به راه اندازی عرضه مستقیم گوشت قرمز اقدام کردند که برای اولین بار در سطح کشوری مهم و در ایام ماه مبارک رمضان اتفاق افتاده است.
نوری با اشاره به اقدامات دیگر این وزارتخانه برای اصلاح نظام بازرگانی، خاطر نشان کرد: یکی از این موارد، تدوین برنامه تجاری برای بخش کشاورزی است، لذا این موضوع امسال به موقع اعلام شد تا همه تجار و بازرگانان برنامههای صادراتی خودشان را برای سال 1404 با آن تطبیق دهند. در این برنامه نیاز داخلی و تولید نیز مورد ملاحظه قرار گرفته است.
وی با اشاره به تنظیم محصولات کشاورزی از طریق واردات، گفت: به واقع دستگاههای مختلفی از جمله سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت صمت، سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو و مابقی دستگاهها در این موضوع نقش آفرینی میکنند. هماهنگی و همکاری خوبی فی مابین این دستگاهها وجود دارد و شخص رئیسجمهور نیز در این حوزه و در خصوص سفره مردم مسایل را با حساسیت دنبال میکنند.
وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با نوسانات نرخ ارز، بیان کرد: تغییرات نرخ ارز و همچنین افزایش جهانی، باعث افزایش قیمت برخی محصولات و اقلام شده است، از این رو محصول جو در سه ماه گذشته 8.5 درصد، ذرت 7 درصد و روغن 9 درصد افزایش قیمت داشته است و همه اینها باعث بالا رفتن قیمت کالاهای وارداتی نظیر حبوبات و میوهجات شده است.
نوری افزود: ایجاد فراوانی در بازار یکی از سیاستهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار بود، به همین جهت این موضوع در ایام پایانی سال و براساس هماهنگیهای صورت گرفته انجام پذیرفته است. برای تنظیم بازار در ایام پایانی سال سعی شده تا از ظرفیت خود اصناف و تأمین کنندگان استفاده شود.
وی گفت: برای اولین بار انجمن واردکننده برنج به شبکههای عرضه تعریف شده، تمکین کردهاند و علاوه بر تامین بنکداران، 70 هزار تن برنج در شبکههای فروشگاههای زنجیرهای به قیمت ابلاغی توسط سازمان حمایت عرضه شده است.
تعداد مشاهده خبر
938
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:4 :1
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal