سخن روز /
هویت بخشی به زنان روستایی در قالب تعاونی
1403/07/25
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با توجه به فرارسیدن روز جهانی زنان روستایی از اهمیت هویت بخشی به زنان روستایی در قالب تعاونی سخن گفت.

 به گزارش پات، علی حایک عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایانا با اشاره به نامگذاری روز 15 اکتبر به نام روز زنان روستایی در تقویم جهانی گفت: خدمات ارزنده زنان روستایی جای نقدیر دارد.

وی با بیان این که بخشی از تعاونی‌ها و فعالیت‌های ذیل سازمان مرکزی تعاون روستایی، مختص قشر توانمند زنان روستایی است افزود: بخش عمده‌ای از توسعه پایدار اقتصاد کشور، در روستا محقق می شود و نقش زنان روستایی در این مهم انکار ناپذیر است.

حایک ادامه داد: با هدف نیل به شکوفایی اقتصاد در روستا، در مرحله اول باید مخاطب سنجی انجام شود. زن روستایی اگر در تشکلی همچون تعاونی و یا هر تشکل دیگری شناسایی و هویت بخشی نشود، فعالیت های او در سیاستهای حاکمیت سنجیده نشده و تنها زمانی سیاست پذیر بوده و در جهت دستیابی به اهداف بالادستی حاکمیت نقش آفرینی می کند که در قالب تعاونی‌ها هویت بخشی، و از سمت حاکمیت شناسایی شود.

وی افزود: زن روستایی حلقه ای در زنجیر اقتصاد کشور است که می‌تواند در حاکمیت کلان نقش آفرینی کند. زن روستایی در تربیت، تولید، آموزش، و سلامت روستا نقش اساس داشته، و درصد زیادی از مخاطب کلید واژه‌های آموزش و سلامت در روستا حول محور زنان روستایی است.

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این که تعاونی‌های روستایی زنان در روستاها و شهرستان‌های مختلف مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند تصریح کرد: باید به زنان روستایی توجه بیشتری نموده و نسبت به توانمند سازی، تثبیت و توسعه فعالیتهای آنان اقدام کرد.

وی با اشاره به وجود اتحادیه‌های قوی برای زنان روستایی در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی با هدف هویت بخشی به زنان روستایی کشور گفت: جدا از نقشی که زنان روستایی در تولید و درآمد دارند، به عنوان رکن کلیدی خانواده مطرح می‌شوند و نامگذاری چنین روزی برای پاسداشت این بانوان کارآمد در تقویم جهانی جای خرسندی دارد.
تعداد مشاهده خبر153 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal