سخن روز /
دکتر فصاحت در آئین امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه ماشین­ها و صنایع تبدیلی غذایی کشاورزی مطرح کرد:
از ظرفیت اتحادیه‌ها در مدیریت بخش کشاورزی استفاده شود
1403/04/10
به گزارش پات و به نقل از خبرنگار تعاون نیوز، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه فی‌مابین سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، اتاق اصناف کشاورزی، دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، با اشاره به اینکه دبیری اجرای این تفاهم‌نامه شش‌جانبه بر عهده سازمان مرکزی تعاون روستای قرار دارد گفت: تعیین سیاست‌های اجرایی کار بر عهده دبیر است و به نظر می‌رسد برگزاری جلسات منظم در طول سال به حل بالغ‌بر 90 درصد موضوعات و اصلاح روند اجرای تفاهم‌نامه کمک می‌کند.
دکتر فصاحت در این مراسم با تأکید بر حضور پررنگ اتحادیه‌ها در کنار سازمان تعاون روستایی خاطرنشان کرد: ما باید به راهکاری برای حل مسائل و مشکلات حوزه، از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌ها دست پیدا کنیم.
وی با بیان این‌که اتحادیه‌ها ابزار و ساختار مدیریتی برای توسعه کشاورزی کشور هستند افزود: در حال حاضر مدیریت بخش خرده مالکی و دهقانی مجموعه بهره‌بردار کشاورزی ما، به دلیل عدم وجود ساختار، چالش‌برانگیز است.
ایشان خاطرنشان کرد: در مجموعه سازمان تعاون روستایی نیز شاید ارزش درستی برای ساختارمند کردن این بخش قائل نشده‌ایم. این تصور وجود داشته است که شاید بتوانیم از طریق مدیریت‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و یا مراکز خدمات کشاورزی، این بخش را مدیریت کنیم؛ ولی این امکان وجود ندارد و باید ساختاری برای بدنه کشاورزی تعریف شود تا برنامه‌های مدیریتی را بتوان در آن جاری کرد.
وی بابیان این‌که ما منتقد شرکت‌های بخش خصوصی نیستیم تأکید کرد: اتحادیه‌ها به دلیل داشتن ساختار، شبکه‌ای هستند که می‌توانند به مدیریت حوزه کشاورزی به ما کمک کنند.
تعداد مشاهده خبر1064 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal