سخن روز /
نقش مهم تشکل ها در تامین امنیت غذایی جامعه
1403/02/27

به گزارش پات و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی قم، در اولین کنفرانس ملی حکمرانی، امنیت غذایی و تولید محصول سالم که در دانشگاه قم برگزار شد، مدیر کل دفتر توسعه و آموزش تعاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از فعالیت بیش از 8هزار تشکل تعاونی زیر نظر سازمان تعاون روستایی خبرداد و گفت: این تشکل ها در مقوله امنیت غذایی نقش مهمی دارند.

دکتر سلمان در ابتدا ضمن اشاره به اهمیت مقوله امنیت عذایی و بیان توضیحاتی در این زمینه، نقش تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی را در این رابطه بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه بیش از 8هزار تشکل تعاونی زیر نظر سازمان تعاون روستایی فعال هستند بیان داشت ، این تعاونی ها به واسطه خدمات و فعالیت هایی و حمایت هایی که دارند می توانند در تامین زنجیره غذایی کشور اثر گذار باشند.

دکتر سلمان با اشاره به اینکه وجود امنیت غذایی، آرامش اقتصادی، اجتماعی و ... را در پی دارد و مانع از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود، افزود: در این زمینه می توانیم یک سری زیرساخت ها و قوانینی را ایجاد کنیم که در تامین زنجیره امنیت غذایی موثر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: میزان موجودی غذا، بهینه سازی غذا، ثبات غذایی از مقوله هایی است که در امنیت غذایی باید بدان توجه کرد.

دکتر سلمان در خصوص چالش های عمده که در تولید مواد غذایی با ان روبروهستیم گفت.افزایش گرسنگی در سطح جهان،عدم تعادل در رژیم غذایی روزانه،تخریب محیط زیست،کشمکش های بین المللی از جمله این چالش ها هستند.

وی با اشاره به آماری در خصوص امنیت غذایی و تبعات آن در جوامع به برخی از راهکارهای مهم در امنیت غذایی اشاره کرد که آمایش سرزمینی،تبلیغات تولید و محصولات استراتژیک، استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی، افزایش ایمنی غذا از جمله آن ها می باشد.

تعداد مشاهده خبر665 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal