سخن روز /
خرید توافقی 31 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل
1403/01/30

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، مدیر تعاون روستایی استان اردبیل گفت: تاکنون 31 هزار تن خرید توافقی سیب زمینی در سطح استان اردبیل انجام شده است که پیش بینی می‌شود این میزان در ادامه به بیش از 70 هزار تن برسد.

دشتبانی اظهار کرد: از 12 اسفند سال 1402 پس از صدور ابلاغیه خرید توافقی سیب زمینی از کشاورزان و پس از انجام کار‌های اداری و اجرایی فرایند خرید سیب زمینی آغاز شد.

وی افزود: 6 مرکز دائمی خرید سیب زمینی در سطح استان دایر شده است به صورت شبانه روزی مشغول انجام فعالیت هستند و با قیمت هر کیلو 8 هزار تومان و 6 هزار و 500 از کشاورزان سیب‌زمینی را خریداری می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان مقداری یارانه دولت برای خریداری سیب زمینی از کشاورزان در نظر گرفته شده است که بر همین اساس قیمت فروش سیب زمینی به نمایندگان خریداران از قیمت خرید از کشاورزان نیز کمی پایین‌تر است.

دشتبانی با بیان اینکه جهت خرید سیب‌زمینی در سطح استان با 3 هزار کشاورز تولید کننده طرف حساب هستیم، عنوان کرد: تاکنون 31 هزار تن خرید توافقی سیب زمینی در سطح استان اردبیل انجام شده است که پیشبینی می‌شود این میزان در ادامه به بیش از 70 هزار تن برسد.وی تصریح کرد: با بودن جامعه آماری کشاورزان و محصولات سبب شده است که فرایند خرید در مقاطعی زمانبر باشد لذا کشاورزان ضمن اطمینان خاطر نسبت به فروش محصول خود، صبور باشند.

وی تاکید کرد: در برخی موارد محصول کشاورزان دارای مشکل است و از مرغوبیت لازم برخوردار نیست لذا این موضوع فرایند خرید را با مشکل مواجه می‌کند.

دشتبانی گفت: طبق قرارداد بسته شده نماینده 50 شرکت تولیدی، تبدیلی و صادرکننده در حوزه سیب زمینی زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی مشغول خریداری این محصول هستند.

تعداد مشاهده خبر172 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal