سخن روز /
تعاونی ها و تشکل های کشاورزی نقطه عطف توسعه بخش کشاورزی
1402/10/07

نشست تشکلهای تعاون روستایی استان قزوین با حضور هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، معتمد معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین، آرامیده معاون استان، روسای ادارات ستادی، روسای ادارات تعاون روستایی شهرستان های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا، مدیران عامل اتحادیه ها و تشکلهای تعاونی روستایی استان در سالن سردار سلیمانی مدیریت تعاون روستایی استان قزوین برگزار شد.

رحمانی در این نشست با بیان اینکه تعاون روستایی بازوی توانمند وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور است، گفت: با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و حمایت از شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تعاونی ها به عنوان مهم‌ترین پایگاه برای ارائه خدمات به مردم محسوب می‌شود، افزود: از این رو باید تلاش کنیم ضمن سر پا نگه داشتن تعاونی‌های فعال، موانع و مشکلات پیش روی تعاونی‌های غیرفعال را نیز مرتفع کنیم.

رحمانی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد توزیع میوه شب عید، خرما، خرید حمایتی زیتون و... بر آمادگی کامل مجموعه تعاون روستایی به منظور اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

در این نشست حسین کاکاوند مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی، نعمتی مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین به نمایندگی از تشکلهای تعاونی روستایی استان قزوین دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

دکتر هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی با سابقه بیش از 6 دهه فعالیت، مورد اعتماد مردم هستند، گفت: این نشست ها به منظور شناسایی مسائل، مشکلات، نقاط قوت و توانمندیها برای تصمیم گیری بهتر است.

این مسئول بیان کرد: تشکل‌ها نیز بایستی قادر باشند با تأمین نهاده‌های مورد نیاز، توزیع انواع کود، خرید انواع محصولات تضمینی و توافقی، تامین منابع اعتباری مورد نیاز اعضاء را انجام دهند تا ارتباط مؤثری بین آن‌ها و کشاورزان وجود داشته باشد.

دکتر هادربادی؛ تعاونی ها و تشکل های کشاورزی را نقطه عطف توسعه بخش کشاورزی برشمرد و حضور تشکل ها در عرصه های مختلف را موجب پیشرفت، شفاف سازی آمار و اطلاعات، جهش تولید، کشاورزی قراردادی عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حوزه تعاون وکشاورزی علاوه بر اینکه پرمخاطره انگیز ترین است باید برنامه راه و تحول داشته باشد که برنامه تحول سازمان امسال برای اولین بار در تیر ماه رونمایی شد.

وی تاکید کرد: خوداتکایی تشکلها ابزار اصلی توانمندسازی است، که راه آن برقراری ارتباط و حلقه وصل بین تشکلهاست مانند کالابرگ الکترونیکی دولت که در قزوین اجرایی شده است.

هادربادی ضمن تشکر از مدیریت تعاون روستایی استان قزوین به منظور توزیع آرد شهری، گفت: در توزیع آرد روستایی هم استان قزوین همواره پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارائیها باید جهت رشد به سرمایه گذاری مردمی وصل شود و مولد سازی و مستندسازی املاک بطور جد درسازمان پیگیری شود.

این مسئول همچنین بر راه اندازی اتاق فکر در سازمان تاکید کرد و افزود: آموزش باید همراه با دیدن تجربیات موفق در کشور باشد و با بازدیدهای آموزشی منتهی به مهارت شود.

تعداد مشاهده خبر966 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal