سخن روز /
برنامه ریزی جهت نفوذ هرچه بیشتر کشت قراردادی در بین کشاورزان استان خوزستان
1402/10/04
جلسه شورای اداری تعاون روستایی استان خوزستان با موضوع کشت قراردادی به صورت وبینار و با حضور مدیر تعاون روستایی، معاونین، مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خوزستان و همچنین روسای شهرستانها، مسئول حراست و کلیه ادارت و اتحادیه های شهرستانها در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی مدیریت تعاون روستایی خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی خوزستان در ابتدای این جلسه مهندس جمیل ضافی پور زرگانی مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: امسال تعاون روستایی برای اولین بار علاوه بر اداره کل غله و بازرگانی وارد موضوع کشت قراردادی شده است و با توجه به اینکه تعاون روستایی ارتباط مستقیمی با کشاورزان در تمامی شهرها و روستاها دارد می طلبد با تلاش شبانه روزی در این زمینه سهیمه خود را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در تعاون روستایی رسیدن به رتبه اول در زمینه کشت های قرار دادی است و این برازنده ما با توجه به فعالیت هایی که انجام می دهیم نیست که تنها در صد کمی از کل کشت های قراردادی را در اختیار داشته باشیم و قطعا با فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی موثر از طریق بخش های مختلف مجازی، حقیقی، در مراکز خرید و شرکت ها و ... می توانیم بخش عمده ای از موضوع مهم کشت قراردادی را از آن خود کنیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: یکی از شرایط ویژه ای که امسال در تعاون روستایی خوزستان مد نظر قرارداده شده است برای کشت قراردادی، موضوع پرداخت کرایه حمل بار به ازای هر تن 150 هزار تومان و همچنین تخفیف 20 درصد از حق بیمه کشاورزان است، کما اینکه با توجه به تامین نهاده های کشاورزی از جمله کود و بذر و ... می توانیم در این زمینه مانور بهتری داشته باشیم و به جایگاهی که در شان تعاون روستایی است دست یابیم.
ضافی پور زرگانی گفت: تعاون روستایی در حال حاضر 61 درصد کل گندم استان را خریداری می کند و می بایست نسبت به همین میزان و حتی بیشتر در زمینه کشت قراردادی سهم کسب کنیم ، همچنین ما در روستاها و بخش های مختلف که کشاورزی در حال انجام است، در نزدیک ترین نقطه به کشاورزان قرار داریم و این یک مزیت بسیار بزرگ برای ما به شمار می رود.
وی گفت: در بین شهرهای استان، شهرهای شوشتر، اهواز، باوی، دشت آزادگان ، خرمشهر و هندیجان در زمینه کشت قراردادی نسبت به سایر شهرها عملکرد مطلوب تری دارند و امیدواریم مابقی شهرها در این زمینه با جدیت وارد کار شوند و به سهیمه اختصاص یافته به شهرستان دست یابند.
مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان گفت: موضوعات مهمی از جمله داشتن تلفن های همراه هوشمند، داشتن خط همراه اول به نام کشاورز، نصب اپلیکیشن های مربوط به سامانه کشت های قراردادی و ... می بایست مد نظر کشاورزان باشد.
وی بیان داشت: یکی از فرصت های پیش روی ما در زمینه توسعه کشت قراردادی، موضوع توزیع کود است، زیرا اکنون در موقعیت توزیع کود قرار داریم و می بایست این فعالیت با نصب بنر و گفتگو با کشاورزان به بهترین شکل اداره شود،
ضافی پور زرگانی در پایان گفت: موضوع کشت قراردادی برای تعاون روستایی مهم میباشد و با توجه به مطالباتی که ما از ادارات مختلف داریم، می بایست در عرصه عمل با جدیت وار شویم، خودمان را نشان دهیم و بعد در زمینه های دیگر مطالبه گری کنیم .
در ادامه محمود محب زاده مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خوزستان گفت: یکی از مزایایی تعاون روستایی برای رسیدن به رتبه اول کشت قراردادی در خوزستان، ارتباط نزدیک با کشاورزان و خدماتی است که با تامین بذر و کود و آرد و خرید محصولاتشان به صورت توافقی و تضمینی انجام می دهیم.
وی ادامه داد: توجه به تمام ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی و حضور در تمام مراکز خرید و انبارها و توزیع نهاده ها می تواند ما را در زمینه کشت های قراردادی به موفقیت برساند.
ابراهیم آریان معاون اداری و مالی مدیریت تعاون روستایی خوزستان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه کشت قراردادی در برهه کنونی اولویت مهم تعاون روستایی خوزستان می باشد گفت: موضوع کشت قراردادی، موضوعی است که از سوی سازمان مرکزی دنبال می شود و طبیعتا این مهم در عملکرد و رتبه بندی استان و مدیران تاثیر بسزایی دارد، از این رو می طلبد مدیران شهرستانها بیشترین تلاش را از خود نشان بدهند.
در پایان این جلسه محمد طهماسبی مسئول اداره حراست مدیریت تعاون روستایی خوزستان گفت: با توجه به اینکه تعاون روستایی از بدو کشت تا پایان خرید محصولات کشاورزی در حال خدمات رسانی به کشاورزان است، می طلبد و می بایست در زمینه کشت قراردادی به اهداف مد نظرمان دست یابیم.
وی ادامه داد: از این رو مدیران شهرستان ها با حساسیت ویژه کار فوق را دنبال کنند و انشالله با توجیه کردن کشاورزان و تبلیغات مناسب در این زمینه به اهداف عالیه خود دست یابیم و این وظیفه محوله را به نحو احسن انجام دهیم.
مسئول اداره حراست تعاون روستایی خوزستان در پایان گفت: با توجه به نیرو و عواملی که تعاون روستایی در جای جای استان دارد، قطعا رسیدن به اهداف عالیه سازمان مرکزی در زمینه کشت قراردادی قابل حصول است و با پشتکار و جدیت می توان به آنچه مد نظر است دست یابیم.
تعداد مشاهده خبر302 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal