سخن روز /
رشد 249 درصدی خرید توافقی کنجاله سویا و 314 درصدی خرید توافقی جو توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی
1402/09/29

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: 1640 تن کنجاله سویا توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در 9 ماهه سال گذشته، به صورت توافقی خریداری شد که این میزان در مدت مشابه سال جاری به 5726 تن افزایش یافته که از رشد 249 درصدی خبر می‌دهد.

 به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خراسان رضوی، آرش آوان در خصوص خرید توافقی محصول جو نیز توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در مقایسه با سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال جاری محصول جو توسط شبکه تعاونی روستایی استان به میزان 60 هزار و 200 کیلوگرم خریداری شده است.

 وی افزود: میزان خرید جو در خراسان رضوی در مدت مشابه سال گذشته 14 هزار و 548 تن بوده است که نشان می‌دهد خرید این محصول در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 314 درصدی دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی درباره خرید توافقی ذرت بذری نیز توسط شبکه تعاون روستایی استان طی سال جاری تصریح کرد: همچنین طی این مدت 347 تن ذرت بذری توسط شبکه تعاون روستایی استان به صورت توافقی خریداری شده است که این میزان خرید طی مدت مشابه سال گذشته 86 تن بوده که نشان می‌دهد خرید توافقی این محصول در سال جاری رشد 303 درصدی داشته است.

 مهندس آوان با اشاره به خرید توافقی بیش از 8990 تن سبوس توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی از ابتدای سال جاری بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته 4012 تن سبوس به صورت توافقی خریداری شده است. بنابراین خرید توافقی این محصول در سال جاری 124 درصد رشد داشته است.

 آرش آوان درباره خرید توافقی محصولات کشاورزی توضیح داد: لازم به ذکر است که ماهیت خریدهای توافقی متفاوت با ماهیت خریدهای تضمینی و حمایتی که ویژه محصولات استراتژیک است، بوده و از طریق بخش خصوصی، با منابع مالی داخلی تشکل‌ها، به صورت توافق با کشاورز و دامدار و با هدف خدمت رسانی، انجام می‌گردد.

تعداد مشاهده خبر97 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal