سخن روز /
برگزاری دوره آموزشی مهارتهای زندگی در خانواده در مرکز آموزش تعاون روستائی زنجان
1402/09/29

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستائی استان زنجان دوره آموزشی مهارتهای زندگی در خانواده برای همکاران تعاون روستائی طی آذر ماه سال 1402 در محل مرکز آموزش تعاون روستایی زنجان با تدریس دکتر مهدیلو برگزار گردید.

دکتر مهدیلو در این دوره آموزشی مهارتهایی که به زندگی بهتر کمک کنند اشاره کرده و افزودند: سازمانهای مختلف، از جمله یونسکو، مجمع جهانی اقتصاد، سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و نیز بسیاری از دانشگاهها از جمله دانشگاه کمبریج بر اساس اولویتها و ترجیحاتشان، فهرست متفاوتی از انواع مهارت های زندگی ارائه کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی مهارت های زندگی را به این شکل تعریف کرده است که مهارتهای روانی اجتماعی هستند که به ما کمک میکنند به شکلی سازنده با نیازها و چالشهای زندگی روزمره - روبهرو شویم و بهتر با آنها کنار بیاییم.

قطعاً مهارتهایی که سازمان بهداشت جهانی به عنوان مهارتهای زندگی مطرح کرده، مهم و ارزشمند هستند. هیچکس نمی تواند اهمیت مهارتهایی مانند تفکر انتقادی، مهارت ارتباطی، مدیریت استرس و را در زندگی انکار کند. اما مهم است که همانطور که سازمان بهداشت جهانی توصیه میکند نگاه نقادانه خود را حفظ کرده و هنگام مواجهه با مدلها و چارچوبها (از جمله همین مدل مهارتهای دهگانه زندگی) به ریشه هایشان هم توجه کنیم.

تعداد مشاهده خبر425 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :3 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal