سخن روز /
توزیع بیش از 2 هزار و 034 تن انواع بذر اصلاح شده توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین
1402/08/15
شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت های تعاون روستایی استان، اعلام کرد: در سالجاری تاکنون 2 هزار و 034 تن انواع بذر اصلاح شده تولید، فرآوری و توزیع شده است.

⬅️این مسئول تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در راستای کیفی سازی بذر پتانسیل و ظرفیت های بی نظیری دارد که این امر با کاهش ضررهای احتمالی در هنگام برداشت محصول به اقتصاد کشاورزان کمک خواهد کرد.

⬅️رحمانی با بیان اینکه بذر گواهی شده در شرکت تعاونی تولید سگزآباد بوئین زهرا تولید و فرآوری می شود، افزود: تولید و تکثیر بذور در طبقات مختلف بذری از جمله مادری و گواهی شده توسط تولید کنندگان بذر زیر نظر کارشناسان انجام می شود.

⬅️وی یادآور شد: بذر نامرغوب به یکباره باعث افت تناژ در برداشت از مزارع می‌شود و کشاورزان را با زیان‌های جبران ناپذیری مواجه می‌کند.

⬅️این مسئول با اشاره به اهمیت کشت گندم و جو اظهار کرد: کشت این محصولات عظیم‌ترین و مهم‌ترین کشت است و از این رو تعاون روستایی نسبت به تامین بذر مورد نیاز این کشت اقدام کرده است و مشکلی در تامین گندم بذری مورد نیاز کشاورزان وجود نخواهد داشت.
تعداد مشاهده خبر702 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal