سخن روز /
مدیر تعاون روستایی استان گیلان درخواست کرد:
مجوز خرید برنج کیفی به شبکه تعاون روستایی برای حمایت از تولید برنج استان
1402/03/16
مدیر تعاون روستایی استان گیلان درخواست مجوز خرید برنج کیفی به شبکه تعاون روستایی برای حمایت از تولید برنج استان از نماینده عالی دولت در گیلان و معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت را داد.

✅به گزارش پات، کیوان حسن پورلسکوکلایه مدیر تعاون روستایی استان گیلان در دیدار با استاندار و معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، ضمن تشکر از تلاشهای جهادی استاندار معزز گیلان و کمک به پیشرفت اهداف کشاورزی استان، با بیان اینکه گیلان یکی از مهمترین استان‌های کشور در حوزه تامین امنیت غذایی کشور است، اظهار کرد: برنج تولید شده در گیلان یکی از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی در سطح کشور است ولی همواره در بحث تامین بازار دایمی و قیمت گذاری آن، با مشکلاتی مواجه بودیم.

⬅️وی با پیشنهاد ضرورت حمایت دولتی از این محصول کیفی در هنگام برداشت و قیمت‌گذاری برنج، بیان کرد: انباشت برنج سال گذشته، به معیشت، قدرت تولید و اشغال فضای کارخانجات برنجکوبی منجر و چرخه تولید برنج سال جاری را در عمل، با اختلال شدید مواجه می گرداند.

⬅️در ادامه استاندار گیلان با ابراز نگرانی از افزایش هزینه کشت برنج در گیلان تصریح کرد: امروز کشاورز دلگرم نبوده و نگران خرید محصول خود با قیمت مناسب است، زیرا امروز هزینه هر روز کارگر برای انجام فرآیند نشاء و برداشت برنج چیزی حدود یک میلیون تومان می‌باشد.

⬅️همچنین مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت نیز با تبیین وضعیت کشت و مطالعات زراعی، با اشاره به نقش موثر کشت دیگر محصولات کشاورزی در گیلان، در رشد اقتصادی کشور و منطقه گفت: آن دسته از اراضی که کشت برنج در آن به خوبی انجام نمی‌شود باید به کشت دیگر محصولات کشاورزی روی آورده و آن را به کشورهای حاشیه خزر مثل روسیه صادر کنند زیرا که درآمد اقتصادی آن به مراتب از کشت محصول برنج بیشتر است.

⬅️وی افزود: یکی از مهمترین عامل ترغیب کشاورزان به کشت ارقام پرمحصول و با کیفیت برنج را برندسازی آن دانست و گفت: اختلاف قیمت برنج بین کشاورز و مصرف کننده بسیار زیاد است که کشاورزان را هرساله متضرر می‌کند لیکن در خرید و فروش برنج باید منافع تولید کننده و مصرف کننده دنبال شده و تنها راه برای انجام این مهم برندسازی محصول برنج است.

⬅️ در ادامه جبار کوچکی‌نژاد؛ نماینده شهرستانهای رشت و خمام در مجلس نیز با تاکید بر لزوم توجه به صادرات برنج در کشور گفت: صادرات برنج در گیلان باید انجام شود و در غیر اینصورت باز هم برنج در دست کشاورز خواهد ماند.

⬅️وی با اشاره به سابقه تعاون روستایی در خصوص حمایت از تولیدات کشاورزی ادامه داد: شبکه تعاون روستایی می‌تواند بخش اعظمی از بازار و قیمت محصولات کشاورزی از جمله برنج‌ را تنظیم کند.

تعداد مشاهده خبر464 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal