سخن روز /
مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
خرید بیش از 22000 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان
1402/03/16
به گزارش پات، علی بخش شجاعی نژاد مدیر تعاون روستایی استان گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران شبکه تعاون روستایی در شهرستانهای کهگیلویه _ چرام و بهمئی تاکنون بیش از 22000 هزار تن گندم تضمینی مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی خریداری گردید و خرید تا پایان برداشت همچنان ادامه خواهد داشت.

شجاعی نژاد مدیر سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه 22000هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کهگیلویه وبویراحمددر قالب مباشری شبکه تعاون روستایی تاکنون جمع‌آوری و خریداری شده است، اظهار داشت: تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد به‌عنوان مباشر شرکت غله اقدام به خریداری این میزان گندم از کشاورزان کرده که از حیث رشد نسبت به پارسال در شبکه خرید این تعاونی بیش از 2 برابر بوده است.

⬅️وی افزود: میزان برداشت و خرید گندم در استان کهگیلویه وبویراحمد به خصوص شهرستان کهگیلویه با برکت الهی و بارندگی مناسب فصل زراعی در مقایسه با سال قبل 74درصد افزایش یافت.

⬅️این مقام مسؤول با بیان اینکه مجموع کل خرید سال گذشته در قالب شبکه تعاون روستایی استان 9260هزار تن بود، ادامه داد: پیش‌بینی خرید امسال در کل استان بیش از25000 هزار تن بوده که تاکنون 22000 هزارتن خریداری شده است.

⬅️شجاعی نژاد عنوان کرد: تاکنون بیش از 22000هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان های گرمسیری استان توسط تعاون روستایی جمع‌آوری و خریداری شده که در مقایسه با پارسال بیش از 2 برابر رشد داشته است.

⬅️ وی بیان داشت: باتوجه به تکمیل بخشی از ظرفیت‌های ذخیره سازی در استان کهگیلویه وبویراحمد، بخشی از گندم خریداری شده به سیلو های شهرستانهای استان فرستاده شد. خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان خرداد ادامه دارد.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستائی استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید داشت:عمده برداشت و حجم خرید گندم هم اکنون در مناطق شهرستانهای گرمسیری از جمله کهگیلویه،چرام و بهمئی در حال انجام و نسبت به دیگر مناطق بیشتر بوده است.

⬅️شجاعی نژاد مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد: علیرغم کاهش یک مرکز خرید گندم نسبت به سال گذشته بواسطه قرار گرفتن در حوزه عمل سیلو و بر اساس مصوبه شورای برداشت تاکنون بیش از دو برابر سال گذشته خرید محصول داشته ایم بطوریکه در شهرستان کهگیلویه 13200 تن_ شهرستان چرام 6200 تن و شهرستان بهمئی 1780 تن گندم از کشاورزان خریداری گردید.

⬅️وی همچنین از خرید 615 تن خرید کلزا در کهگیلویه و 230 تن گندم بذری در شهرستان گچساران اشاره و این در حالی است که در سال گذشته مرکز خرید گندم بذری تعطیل ولی امسال با پیگیری های انجام شده و حمایت همکاران در مجموعه جهادکشاورزی مرکز خرید گندم بذری فعال گردید.

⬅️شجاعی نژاد گفت پیش بینی می‌شود: که تا پایان فصل برداشت میزان 25000 هزار تن گندم از کشاورزان منطقه توسط تعاون روستایی خریداری خواهد شد و با توجه به امکانات فراهم شده در مراکز خرید گندم و خرید شبانه روزی زمینه رضایت تولیدکنندگان فراهم گردید و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای توسط شورای برنامه ریزی شهرستانها انبارها و مراکز خرید محصولات کشاورزی به امکانات و تجهیزات لازم مجهز تا شاهد کمترین افت و تسریع در خرید محصولات علی الخصوص گندم مازاد بر مصرف تولید کنندگان فراهم گردد.

⬅️علی بخش شجاعی نژاد مدیر تعاون روستای کهگیلویه و بویراحمدگفت: مهمترین عامل در خرید تضمینی گندم رضایت کشاورزان هست که باگزینش و آموزش افرادی کار آزموده و صالح این سازمان بصورت منسجم و هدفمند آن را دنبال می‌کندتا رضایت مندی کشاورزان زحمت کش این استان میسر شود.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: سال 1402 براساس منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) با شعار مهار تورم و رشد تولید، نامگذاری شد، از این رو اهداف و برنامه های سازمان تعاون کهگیلویه وبویراحمد نیز با این شعار، هدفمند و منسجم تر دنبال می‌شود.

تعداد مشاهده خبر400 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal