سخن روز /
مدیر تعاون روستایی استان اصفهان اظهار داشت:
نظارت یکی از مهمترین وظایف این سازمان است که صحت و سقم فعالیت های اقتصادی و حقوقی در شرکتها را با اجرای یک سیستم کنترل کارامد، مورد بررسی قرار می دهد
1402/03/07
مهندس حاج عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در جلسه کنترل و نظارت بر عملکرد تشکل های تحت پوشش که با حضور معاونین، مسئولین ادارات حسابرسی، آموزش، حقوقی و نیز رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بوئین میاندشت و مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه بوئین میاندشت در محل سالن جلسات سازمان تشکیل شد، اظهار داشت: هر سازمان در راستای تحقق اهدافش، موجودیت می یابد. سازمان تعاون روستایی نیز بر نیل به پایداری کشاورزی در روستاها از طریق هدایت، حمایت و نظارت بر تشکلهای تحت پوشش خود شکل یافته است.

⬅️مهندس حاج عابدی تصریح کرد: به جرأت می توان گفت نظارت یکی از مهمترین وظایف این سازمان است که صحت و سقم فعالیت های اقتصادی و حقوقی در شرکتها را با اجرای یک سیستم کنترل کارامد مورد بررسی قرار می دهد. این سیستم مؤثر، موفقیت سازمان را در تحقق ماموریت های محوله، تأمین و تشکلها را در بهره برداری مطلوب از منابع موجود، یاری می نماید.
⬅️مدیر سازمان تعاون روستایی استان در ادامه بیان داشت: اهداف و نتایج مورد انتظار از اجرای برنامه کنترل و نظارت بر عملکرد شبکه، تدوین و جهت سنجش نتایج پیش بینی شده، شاخص هایی نیز تعیین گردیده است تا به وسیله آنها میزان نیل به نتایج را مورد سنجش قرار دهیم. سپس با کنترل دقیق و مستمر فرآیند کار، وضع موجود با وضعیت مطلوب مقایسه و روند اصلاح و بهبود، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
⬅️به همین منظور نیز یک تیم کارشناسی متشکل از حسابرسی، حقوقی، اداری مالی، آموزش، بازرگانی و فنی اجرایی بطور مستمر از تشکل های تحت پوشش هر شهرستان بازدید و اسناد موجود را مورد ارزیابی قرار می دهند و در جلساتی که ماهیانه در محل سازمان و با مدیریت مدیر سازمان برگزار می گردد؛ با بیان مشکلات و موانع موجود، مدیریت نسبت به میزان پیشرفت و تحقق هدف ها آگاهی یافته و قدرت پیگیری و عند الزوم سنجش و اصلاح آن ها را پیدا می کند .
⬅️مهندس حاج عابدی ابراز کرد: این جلسات شامل سه مرحله طرح ریزی و تبادل نظر در خصوص چگونگی اجرای کنترل و نظارت، بازدید تیم کارشناسی به منظور ارزیابی عملکرد تشکل و جلسه ارائه موانع و مشکلات و بیان راهکار می باشد که در تمامی این مراحل سازمان و تشکل همراه و همگام با هم مشارکت و تعاملی همسو داشته و بالتبع بازخوردی کارا و اثربخش را در پی خواهد داشت.
⬅️مدیر سازمان در پایان گفت: بدون نظارت، کنترل و ارزیابی؛ سایر اجزای مدیریت همچون برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت نیز ناقص بوده و تضمینی برای انجام مطلوب آن ها نیست. تنها با این ابزار است که از اجرای صحیح قوانین، اطمینان حاصل شده و در صورت انحراف از مسیر اجرا، می توان اقدام لازم را در تصحیح به موقع آن به عمل آورد.
تعداد مشاهده خبر286 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal