سخن روز /
مدیر عامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان خراسان رضوی:
نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در مشهد
1401/09/23
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استان خراسان رضوی گفت: نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در مشهد با هدف تامین کالاهای مورد نیاز مردم و حمایت از کشاورزان راه‌اندازی شد.

✅ به گزارش پات، مجید جدیری با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه شامل چهار غرفه است که در محل میدان راهنمایی مشهد محصولات کشاورزی را با حذف واسطه‌ها به صورت مستقیم عرضه می‌کند.

⬅️وی ادامه داد: کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی که محصول کشاورزی برای عرضه به مردم دارند می‌توانند با اتحادیه تعاونی تولید روستایی خراسان رضوی هماهنگ کنند تا محصول خود را در غرفه عرضه مستقیم به فروش برسانند.

⬅️مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی خراسان رضوی افزود: تلاش می شود تا علاوه بر محصول کشاورزان بومی، محصولات کشاورزی از سایر استانها را نیز با قیمتهای کمتر از قیمت بازار در این غرفه‌ها به مردم عرضه کنیم.

⬅️جدیری افزود: عرضه محصولاتی مانند انواع میوه، سیب زمینی، پیاز و صیفی‌جات در این غرفه‌ها هم اکنون در حال انجام است.

⬅️بیش از 338 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است. همچنین 2 میلیون و 138 هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود که 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار آن باغ است.

⬅️بخش کشاورزی 18.3درصد اشتغال و 40 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است. درآمد سالانه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی بیش از 140 هزار میلیارد ریال است.همچنین 10 درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت 15 میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است که این ظرفیت رتبه‌های اول تا سوم تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ کشور را در این استان فراهم آورده است.

تعداد مشاهده خبر2155 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal